Andesh
Hej, första och förhoppningsvis inte sista inlägget här smile.gif

Som nyblivna husägare har vi fått ta över ett litet jordgubbsland.

Se bifogad bild.

Vad behöver göras för att få ordning på jordgubbslandet och när ska man isf göra det, går det att rädda öht?
Eller måste man köpa nya plantor?

[attachment=33255:jordgubbsland_1.jpg]

Tacksamma för vägledning!

Snigelhatare
Tycker inte att det ser ut som det behöver räddas från något, det kommer säkert fint med jordgubbar där till sommaren. Om du vill kan du lägga halm eller gräsklipp runt plantorna. Om plantorna är gamla så kan du ta plantor från revorna som bildas till sommaren och sätta nya.
Rosmarin
Det ser fint ut tycker även jag.
Halm och gräsklipp är bra. Men även de torra löven som ligger i landet nu kommer att tillföra näring då de förmultnar.
Rensa bort oönskat ogräs efter hand men annars ser det inte ut att behöva räddas tycker jag!.
janna
Även jag har fått lite jordgubbar att ta hand om. Mina ser lika ut som på bilden... om jag fattat det rätt ska man alltså inte rensa undan brunt och fult? Endast ogräs alltså?
Andesh
CITAT (Rosmarin @ 14-04-2009, 09:21) *
Det ser fint ut tycker även jag.
Halm och gräsklipp är bra. Men även de torra löven som ligger i landet nu kommer att tillföra näring då de förmultnar.
Rensa bort oönskat ogräs efter hand men annars ser det inte ut att behöva räddas tycker jag!.

Å vad bra!

Då låter vi det vara som det är och rensar endast bort ogräs då.

Vet inte hur gamla plantorn är så det kanske är bäst att ta revor till hösten för säkerhetsskull.

Vet inte exakt vad revor är eller hur dom ser ut, men det tar vi till hösten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon