Lindadjo
Hejsan!
Jag och min sambo har precis blivit ägare till ett radhus, och vid ytterdörren har vi en klätterväxt. Det har fått lite knoppar och jag är väldigt otålig och nyfiken på vad det är för något, och hur den kommer att se ut. Är det någon som vet?
Tacksam för svar till en trädgårdsnovis som mig.
Finn Klematis
CITAT (Lindadjo @ 13-04-2009, 14:36) *
Hejsan!
Jag och min sambo har precis blivit ägare till ett radhus, och vid ytterdörren har vi en klätterväxt. Det har fått lite knoppar och jag är väldigt otålig och nyfiken på vad det är för något, och hur den kommer att se ut. Är det någon som vet?
Tacksam för svar till en trädgårdsnovis som mig.

Hej!

Den här är svår. Är det en kläterväxt? Viss likhet med trädpion.

Mvh.
Finn
Åsa, mälardalen zon 2
De där stora runda ärren under knopparna tycker jag påminner ganska mycket om de man ser på Actinidiasläktet så min gissning blir kameleontbuske (alt. minikiwi)
Bengt i Särö
Hej.
Jag tycker den ser ut som vildvin.
Lindadjo
CITAT (Finn Klematis @ 13-04-2009, 15:31) *
Hej!

Den här är svår. Är det en kläterväxt? Viss likhet med trädpion.

Mvh.
Finn

Jag inser ju att det kanske är lite svårt att bara se en sån liten bild, så jag lägger in några fler bilder, om det kan underlätta. Kommer ingen på vad det kan var så får jag väl vänta och se vad knopparna slår ut till.
Jättetack för era gissningar, jag tycker det är jättespännande det här.
CillaM
CITAT (Bengt i Särö @ 13-04-2009, 22:55) *
Hej.
Jag tycker den ser ut som vildvin.

Jag håller med Bengt
Chamomille
Det ser helt klart ut som nåt slags vildvin tycker jag också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon