Pesco
Var finns bra butiker för utemöbler i Stockholmstrakten?

Vill köpa något hållbart, inget krims-krams.
noora
Utemöbler finns både i bygghandeln (Bauhaus, Hornbach, Silvan, Plantagen osv) och i vanliga möbelbutiker. Möbelbutikerna brukar ha mindre "plast", men även byggbutikerna har bra grejer om man inte köper det billigaste.

Stockholmstrakten är rätt stor. Vilken sida om Stockholm är du på? På Botkyrka-sidan av söderort skulle jag dra till Kungens Kurva och kolla på Mio i Heron City eller någon av butikerna i det nya inredningshuset Bo:x, om jag inte tog närmsta Bauhaus/Hornbach/Plantagen/Silvan. På Haninge-sidan av söderort finns det möbler bl.a. i Länna. På norrort, västerort och inne i city har jag ingen aning smile.gif

Annars om du vet något bra märke på trädgårdsmöbler kan du surfa reda på deras webbsida och se var dom har återförsäljare. Dessa återförsäljare har säkert fler bra möbler också.
Huggorm
Bauhaus hade en del utemöbler i senaste reklambladet, men det har väll alla på den här tiden av året. Där fanns någon uppsättning rätt snygga, men det beror ju på vad man har för smak förstås
Peztis
Bor du norr om stan finns det i Rosersberg ett företag som säljer fina utemöbler.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon