|
Full version: jag får krupp!
hallo webmaster,
skulle du kunna lägga detta " (4) < [1] 2 3 4 > " nedanför inläggen istället för på ovansidan?
Ska man fortsätta till nästa sida, så måste man skrolla upp och det är väl onödigt?
Och " Tillbaka knappen" ?
Jag håller fullständigt med dej Wille! Jag får åxå krupp!!! Snälla Ingemar, fixa det!!!
Ingemar
02-10-2003, 14:41
Till höger i inläggen finns en knapp som ser ut så här  ett klick på den gör att man åker längst upp på sidan omedelbart utan att behöva scrolla
Ooops, den har jag missat...
Jag också!  Har den suttit där hela tiden??
Man lär så länge man lever och varje dag medför något nytt Eva St
CITAT (Ingemar @ 02-10-2003, 15:41) Till höger i inläggen finns en knapp som ser ut så här  ett klick på den gör att man åker längst upp på sidan omedelbart utan att behöva scrolla  Jojo den har jag sett I denna tråd (småprat) som består av flera sidor står följande överst : CITAT Index ->Trädgårdsforum ->Småprat Sidor: (3) < 1 2 [3]> ( Gå till första olästa inlägg ) och detta står underst: CITAT Sidor: (3) < 1 2 [3]> Gå till: Småprat I aktuella inlägg idag står detta överst CITAT Aktiva diskussioner (3) < [1]2 3 > Nu till min fråga Är det svårt att lägga in detta nederst även i detta fönster? Det finns ju överallt annars! Och varför inte med en gång t.ex. CITAT Sidor: (3) < 1 2 [3]> Gå till: Småprat Gå tillbaka till: aktiva diskussioner Förhoppningsvis mitt sista inlägg i detta ämne.
Vet inte Wille om du fått som du vill ha det men nåt konstigt har det blitt iaf... Och jag ser ingen skillnad på knapparna, tycker man hamnar på samma ställe.
Ingemar
06-10-2003, 17:45
Jaså... jaha..... Och du kommer från Skåne?
 Tack Berith för dagens skönaste skratt!!! Familjen tror att jag har blivit tossig när jag sitter och gapskrattar vid datorn!
Men "tillbaka" längst ned till vänster är väl ny? Den har jag inte sett förut. I och för sig så har jag ingen användning för den, eftersom jag har tillbaka-funktion på musen.
Ingemar
06-10-2003, 21:45
CITAT (Berith @ 06-10-2003, 20:16) Jaså... jaha..... -_-
Och du kommer från Skåne? :blink: Ett klick på: Gå till: Småprat , prydnadsväxter osv. leder alltid tillbaks direkt till respektive avdelning. Ett klick på: Tillbaka gör detsamma om det var det senaste man besökte, i ett inlägg som har flera sidor (som har många svar alltså) gör ett klick istället att man backar från sidan 3 till sidan 2 tex. Eller som Virgo önskar att man kommer tillbaks till " aktiva diskussioner". Om det var där man startade. Och visst kommer jag från Skåne, och är jag ute och reser så klickar jag bara på Tillbaka och vips så är jag hemma igen
Inte så konstigt att jag sitter här o flinar mitt i natten den har jag också missat, tur att jag inte är ensam om alla missar
men den e väl ny tillbakaknappen alltså va bra tack den saknades i aktuella men då på den tiden klickade jag på bakåtknappen i explorer thihi ,när jag kom ihåg det  hehe ser att de inte finns nån tillbaka knapp på aktuella
CITAT (Ingemar @ 06-10-2003, 22:45) CITAT (Berith @ 06-10-2003, 20:16) Jaså... jaha..... Och du kommer från Skåne?  Ett klick på: Gå till: Småprat , prydnadsväxter osv. leder alltid tillbaks direkt till respektive avdelning. Ett klick på: Tillbaka gör detsamma om det var det senaste man besökte, i ett inlägg som har flera sidor (som har många svar alltså) gör ett klick istället att man backar från sidan 3 till sidan 2 tex. Eller som Virgo önskar att man kommer tillbaks till " aktiva diskussioner". Om det var där man startade. Och visst kommer jag från Skåne, och är jag ute och reser så klickar jag bara på Tillbaka och vips så är jag hemma igen  Äntligen! Tackar o bugar,
Tack Ingemar för att du förklarar så noga! Som om du tror att jag har svårt för att fatta.  Har redan testat i Småprat och det gick såååå bra!
Ingemar
07-10-2003, 17:34
CITAT (Berith @ 07-10-2003, 06:53) Tack Ingemar för att du förklarar så noga! Som om du tror att jag har svårt för att fatta.  Har redan testat i Småprat och det gick såååå bra!
hej Webbis, nu är det bara detta kvar att fixa CITAT Ett fel uppstod. Om du är osäker på hur man använder en viss funktion, eller inte vet varför du fick detta felmeddelande kan du läsa igenom hjälpsektionen för att försöka få fram mer information.
Följande är fel:
För att undvika att någon medvetet överbelastar forumet måste det gå minst 20 sekunder mellan de inlägg du skickar. När jag skickat ett inlägg och ska tillbaka så kommer detta felmeddelande "onödigt stressyndrom"
Ingemar
08-10-2003, 19:22
Får du detta felmeddelande även om du bara skickar ETT inlägg? Det ska man bara få om man försöker skicka flera efter varandra utan att vänta minst 20 sekunder.
kryddan
08-10-2003, 20:52
Man får meddelandet när man skrivit svar på en fråga och sedan använder bakåtknappen på datorn. Inget större problem iofs, bara att klicka bakåt en gång till.
CITAT (Ingemar @ 08-10-2003, 20:22) Får du detta felmeddelande även om du bara skickar ETT inlägg? Det ska man bara få om man försöker skicka flera efter varandra utan att vänta minst 20 sekunder. har aldrig försökt skicka fler än ett inlägg samtidigt eller inom 20 sek. Går det? Felmeddelandet kommer efter att inlägget är skickat och jag trycker på tillbaka eller bakåtknappen. Detta har jag sagt redan vid detta nya forums begynnelse. Sådant har jag inte stött på i andra forum. CITAT (kryddan @ 08-10-2003, 21:52) Inget större problem iofs, bara att klicka bakåt en gång till. Säkert inget problem om man sitter med bredband på nån megabit. Men med modem o taskig förbindelse med operatören så får man lätt både krupp o blodstörtning.
 Förstår precis vad du menar Ingemar. Meddelandet om att man måste vänta i 20 sekunder kommer upp när jag försöker skicka inlägg nr 2 alldeles för snabbt efter nr 1. Varför klickar ni på tillbaka efter att ni skickat inlägget?  Eftersom det redan är skickat kan ni ju inte hamna där igen. Eller...? Efter att jag klickar på Skicka svar kommer iaf jag tillbaka till tråden och sen läser jag vidare eller går ut därifrån. Vill väldigt gärna lära mej nya saker, det är därför jag frågar!
kryddan
09-10-2003, 11:20
Jag kommer inte tillbaka till tråden annars... måste trycka bakåt eller på index. Virgo - ja du har ju rätt i att det inte är en hit att behöva göra det med modem... har snabbt blivit bortskämd med bredband
Ingemar
09-10-2003, 17:40
CITAT (Virgo @ 09-10-2003, 01:56) CITAT (Ingemar @ 08-10-2003, 20:22) Får du detta felmeddelande även om du bara skickar ETT inlägg? Det ska man bara få om man försöker skicka flera efter varandra utan att vänta minst 20 sekunder. har aldrig försökt skicka fler än ett inlägg samtidigt eller inom 20 sek. Går det? Felmeddelandet kommer efter att inlägget är skickat och jag trycker på tillbaka eller bakåtknappen. Detta har jag sagt redan vid detta nya forums begynnelse. Sådant har jag inte stött på i andra forum. CITAT (kryddan @ 08-10-2003, 21:52) Inget större problem iofs, bara att klicka bakåt en gång till. Säkert inget problem om man sitter med bredband på nån megabit. Men med modem o taskig förbindelse med operatören så får man lätt både krupp o blodstörtning. Det beror på att du backar, det sista du gjorde var ju att skicka, och då uppfattas det som om du försöker skicka samma inlägg en gång till. Vet ju inte vilken webläsare du använder men i de flesta kan man ju direkt välja hur många steg man vill backa.
kör med explorer6 i andra forum blir det inte så. Det enda jag vill när jag skrivit ett inlägg är att komma tillbaka till aktuella inlägg utan att behöva trycka "sönder" musen.
Ingemar
09-10-2003, 21:29
CITAT (Virgo @ 09-10-2003, 20:54) kör med explorer6 i andra forum blir det inte så. Det enda jag vill när jag skrivit ett inlägg är att komma tillbaka till aktuella inlägg utan att behöva trycka "sönder" musen. Om du kör med explorer 6 har du väl en nedåtpil sidan om bakåtpilen, där kommer de fram de senaste sidorna du besökt, där är det bara att välja rätt sida.
stämmer Index trädgårdsforum står det och dit vill jag ju inte utan till aktiva diskussioner
Förresten Ingmar, har du ändrat nåt sen du la till "Tillbaka-knappen"
void(history.go(-1))
har för mig att jag kom tillbaka till aktiva dis. efter att jag skrivit ett inlägg häromdagen.
eller drömde jag?
okidoki
rattar jag runt lite och sedan går upp till nedåtpil sidan om bakåtpilen så kommer ju sökresultat upp. får väl gör så
funkar bra efter 2:a inlägget först
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|