Full version: hemgjort växthus
äppel
Jag och min kusin har byggt ett växthus av reglar och byggplast bara för att få reda på hur det känns att ha ett kompiskram.gif. Vi hadde tänkt att ha vindruvor vilken sort tycker ni att vi ska ha? confused.gif Det är zon 1.
Vi ska också ha mini kiwi sorten hette anniki och sen krukväxter tummenupp.gif .Vad mer tycker ni att vi ska ha ge gärna förslag för vi har hjärnsläpp wacko.gif

MVH Äppel laugh.gif
Ragazza zon6
Hej!

Ett måste är grekisk lövkoja i krukor. Den doftar UNDERBART om kvällarna. Jag drömmer om den doften hela vintern.
äppel
Tack för förslaget thanks.gif men jag är mer inne på frukt som vindruva och sånt flirting.gif
RibesRubusVitis
Spara det värdefulla utrymmet för känsliga växter som tomater, gurkor, meloner, ev. fikon etc. För zon I finns massor av druvsorter som klarar sig bra utomhus.
blomkronan
Min vindruva är över 15 år gammal.... (kanske mera) den står på friland.. jag skördar typ 3 hinkar varje år.... Den tar hur mycke plats som helst.... Sätt INTE vindruva i växthuset...den kommer ta över hela växthuset.... så du inte kommer ha plats för något annat!!!
äppel
OK tack
Chamomille
Kan bara hålla med. Ingen druva i växthuset no.gif Den kan du sätta ute. Tomater, chili och gurka föreslår jag. Och någon blomma som doftar gott smile.gif
Susanna
Meloner! När de är färdig fylls hela växthuset av en underbar doft!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon