storm
Vi har en Klasespirea häck som säkert var minst 30 år gammal den var död i mittpartiet,nu har vi klippt ner den till 20cm och rensat bort gamla pinnar men VAD gör vi nu, ska den gödslas och med vad i så fall eller vänta till den har kommit igång och växa ,Hur gör man?
HelenJ
Kompostjord är aldrig fel att ge. Har det inte jordförbättrats något på de 30 åren är det definitivt dags nu. Luckra gärna marken lite så rötterna lättare får tillgång till luft, vatten och näring. Se också till att hålla bort både gräs och ogräs så inte de tar över. Jag hade nog också gett den brunnen kogödsel nu på våren.
Aqvakul
Jag tycker absolut att du ska gödsla den nu. Använd gärna välbrunnen kogödsel eller kompost, som förbättrar jordstrukturen.

(Såg att Helen hann före - vi var ju ganska samstämmiga iaf)
HelenJ
CITAT (Aqvakul @ 13-04-2009, 20:18) *
jag tycker absolut att du ska gödsla den nu. Använd gärna välbrunnen kogödsel eller kompost, som förbättrar jordstrukturen.

Så bra att vi är överens idag! tongue.gif
storm
laugh.gif Tack för snabba svar,ni är underbara!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon