Full version: Buskpion
Carina i Västerås
Suck, tiden räcker inte till................

Förra året köpte jag en buskpion från Rockdala. Planterade den efter alla konstens regler men den stendog i vintras. Beklagade mig för Rockdala och dom lovade att skicka en ny och igår kom den.
Plantan ser fin ut och den är barrotad. Ställde den i en hink vatten så den får dra i sig och hämta sig efter transporten.
Kruxet är att jag inte kommer att ha tid att plantera den på flera dagar pga sena arbetsdagar, föräldramöten och deltagande när min dotter ska tävla hela helgen. När jag kommer hem från jobbet är det kolmörk så då ser jag inte vad jag gör.

Klarar sig plantan i hinken i några dagar eller har ni nåt annat bra tips så blir jag väldigt glad.
Min sambo kan inte heller hjälpa mig för han är i Dubai på tjänsteresa och kommer hem i slutet av oktober.

Jobbet tar för mycket av fritiden!!!!!!!! mad.gif wacko.gif

hälsningar Carina
Kajsa
Knepigt Carina, och visst var rötterna bra långa och tjocka vill jag
minnas från i våras då jag fick min. Skulle nog planterat den i en
stor kruka med torvmull eller jord.
kerstin z5-6
PANNLAMPA -DU BÖR FÅ NER DEN I JORDEN NU smile.gif
Carina i Västerås
Jaha, måste alltså försöka få ner pionen i jorden om den ska överleva.
Tack för tipsen.
Jag har aldrig haft en buskpion så jag vet inte riktigt hur dom vill ha det.

Ha en skön helg! biggrin.gif
hälsningar Carina
kerstin z5-6
är den ympad ska ympstället ner under jorden ..annars inget särskilt men de kan må bättre av ett par granruskor på, första åren på vintern
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon