Full version: förälskad
elisabeth.brandell
I december 2005 fick jag äntligen en mycket efterlängtad trädgård. Och den skulle planeras från grunden. Jag började med träd, buskar och former. Trädgården är inte stor, så storleken på träd som vuxna är intressant!
Den första vintern surfade jag runt mycket på nätet och blev verkligen FÖRÄLSKAD i en s.k. kinesisk blomsterask; Fraxinus Sieboldiana. Lyckades få fatt i en på Ulva trädgård utanför Uppsala. Den har tagit sig bra, har vacker form (som en kantarell) och är ca 2,5 m hög. Jag undrar om den kommer att blomma? Är det någon som har ett likadant träd och kan berätta om hur stort det blir i vårt klimat och om det har blommat?
Vi bor i zon 2.
/Elisabeth
Pernilla & Lars
Låter som ett fint träd, kan du inte ta bilder och lägga in för själv har jag aldrig sett ett sådant träd, annars får jag väl åka till Ulva och kika tummenupp.gif
Huggorm
Jag skulle också gärna vilja se bilder, jag är nyfiken på kantarellformen. Väldigt få träd som klarar sig i vårt klimat går med på att ta den formen, så det här är extra intressant
elisabeth.brandell
Har tyvärr ingen bild nu, men ska försöka ordna det!
/E.

Ulva trädgård är dessvärre nedlagd!
Pernilla & Lars
Nej den är väl inte nedlagt, dom har väl bara fått nya ägare sedan Kjell sålde ???
I alla fall så fanns trädgården förra året fast som sagt i lite annorlunda utförande och annan regi.
elisabeth.brandell
Jasså, finns Ulva Trädgård kvar - så bra! Har de ngn hemsida? Bif. 3 filer m. bilder på blomsterask (dock ej min).
lenaandersson
CITAT (Pernilla & Lars @ 13-04-2009, 21:07) *
Nej den är väl inte nedlagt, dom har väl bara fått nya ägare sedan Kjell sålde ???
I alla fall så fanns trädgården förra året fast som sagt i lite annorlunda utförande och annan regi.

Tyvärr, nu finns inte Ulva kvar , gick i konkurs i vintras och inga nya ägare i sikte. stor förlust för alla.
Jag saknar Kjell. -cry-.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon