Österläge
Vi har satt två klot av buxbom och mellan dem en blå järnek på stam. Under dem vore det fint med en låg marktäckare, kanske med blommor - jag tänkte först på myskmadra men den blir nog för hög. Strax bakom kloten tänkte jag ha en New Dawn (rosa) eller White new dawn (vit), så om nån har tips på en marktäckare som matchar den OCH passar till buxbom/järnek, vore det toppen! biggrin.gif
corey
Å så roligt!
Mitt förslag som marktäckare är silverarv.

Den är så fin tillsammans med buxbom (gör den extra mörkgrön i kontrast) och täcker marken året om. Den plockar också upp det blankgrågröna i järneken och det silvervit/rosa-aktiga i New Dawn (bra kombination du tänkt ut). Dessutom blommar den så sött och sofistikerat i vitt. I det skulle det kanske passa med någon tuva förgätmigej och någon ljust rosa eller vit hög tulpan.
Österläge
Tack för tipset! Vi var på Plantagen igår o köpte mer jord o då slank två plantor silverarv med i kundkorgen... rolleyes.gif Jag tror det kommer bli jättefint! Nu fattas bara en New Dawn bakom... wub.gif
corey
Så roligt! Det kommer nog att bli jättefint! Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon