smuleborg
13-04-2009, 21:38
Irene_L
14-04-2009, 08:30
För mig fungerar sök. Så här brukar jag göra...klicka på sök här ovan till höger....sen klickar jag på avancerad sökning. Sen skriver jag in det jag söker där det står sök efter nyckelord och klickar på vilken avdelning jag vill söka i...sen SÖK.
Hoppas att det snart funkar för dig!
smuleborg
14-04-2009, 20:26
CITAT (Irene_L @ 14-04-2009, 09:30)

För mig fungerar sök. Så här brukar jag göra...klicka på sök här ovan till höger....sen klickar jag på avancerad sökning. Sen skriver jag in det jag söker där det står sök efter nyckelord och klickar på vilken avdelning jag vill söka i...sen SÖK.
Hoppas att det snart funkar för dig!
Tack Irene.
Jag testade både enkel och avancerad sökning igår. Och "sök alla medlemmens inlägg" eller vad det nu heter. Utan resultat. Jag fick upp typ Du är inte inloggad eller vad det nu var.
Idag verkar avancerad sökning funka. Har inte kollat "sök alla medlemmens inlägg" (eller vad det nu heter).
Jag vet inte om det hör hit (jag använder f.f. samma webbrowser), men jag har bytt från PC till Mac. Hann inte kolla sökfunktionen på kontoret idag (på kontoret har vi PC).
smuleborg
14-04-2009, 21:39
Sök medlemmens alla inlägg funkar idag, men inte igår (lovar).
Den enkla sökfunktionen funkar idag, men inte igår (sätter min heder...).
Maskinen uppdaterar, kanske ligger felet här, ingen annan har felanmält.
Sorry. Jag blev bara så irriterad igår (försökte femtioelva gånger).
Myosotis
15-04-2009, 13:31
Nu funkar inte sökfunktionen för mig heller längre. Den bara laddar och laddar.
smuleborg
15-04-2009, 18:48
CITAT (Myosotis @ 15-04-2009, 14:31)

Nu funkar inte sökfunktionen för mig heller längre. Den bara laddar och laddar.
Samma här, i alla fall enkel sökning. Och "visa medlemmens alla inlägg" (eller vad det nu heter), det går snabbt men jag får inget sökresultat, i alla fall det funkar inte.
Myosotis
16-04-2009, 06:46
Senare lyckades jag med "sök bara i den här avdelningen". Nu kan jag åter söka i hela forumet.
Jag använder ju numera Firefox eftersom odla var så fruktansvärt segt med IE. Men sökningen är faktiskt mycket långsammare med firefox!
smuleborg
22-04-2009, 19:45
Funkar ibland, om man trixar, oftast inte. Ett lyxproblem. Det kan ställa till det, om sökfunktionen inte funkar, vad gör man - Ställer en fråga som femtioelva redan ställt. Jag har varit på vippen... Ja, jo, ett lyxproblem.
Irene_L
23-04-2009, 08:45
Jag tycker det är bara att ställa frågan man undrar över.

Kan jag svaret så hjälper jag gärna till!
Myosotis
23-04-2009, 13:43
CITAT (Irene_L @ 23-04-2009, 09:45)

Det låter bra. Men jag brukar oftast göra en sökning först, det mesta finns redan där.
Irene_L
23-04-2009, 19:09
Men om inte sök fungerar så ska man inte vara rädd att fråga......även om man tror att den frågan redan har ställs en massa gånger.
Jag gjorde flera sökningar på växter igår utan träff.
Nu ser jag ju att det är problem med sökningen ibland.....hade missat tråden.
Jag gör alltid en sökning först.....får jag ingen träff ställer jag frågan i forumet.
Det är ju svårt att veta om svaret inte finns eller om det är fel på sökningen. Därför tycker jag att man inte ska behöva vara rädd att ställa en fråga. Det kanske är så att jag är i behov av ett svar på en gång och kan inte vänta tills sök fungerar.
smuleborg
26-04-2009, 12:17
CITAT (Irene_L @ 23-04-2009, 09:45)

Tack. Men ändå.
smuleborg
29-04-2009, 17:56
Hallå odla. Toppenforum, men...
smuleborg
29-04-2009, 20:18
Jag vet att det kan låta löjligt, men det kan vara av intresse att kunna söka på sina egna "inlägg". Jag kan spara på annat sätt, för att kunna följa för mig intressanta trådar, men...
Kanonbra forum, förresten. Synd då att klaga.
Irene_L
29-04-2009, 21:13
Om du vill kolla på dina egna inlägg så klickar du bara på ditt namn bredvid ditt inlägg....då får du bland annat upp "Alla mina inlägg". Klicka på det så hittar du dina inlägg!
smuleborg
03-05-2009, 20:36
CITAT (Irene_L @ 29-04-2009, 22:13)

Om du vill kolla på dina egna inlägg så klickar du bara på ditt namn bredvid ditt inlägg....då får du bland annat upp "Alla mina inlägg". Klicka på det så hittar du dina inlägg!
Ledsen, men det är just det som inte fungerar. Inte hela världen, men lite snopet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.