adrian
I November öppnar .Brutala Blommor sveriges 1:a butik med Köttätande växter., och vi kommer att ha en invigningsfest med fri sprit och bordsdans...
(någon som tror på detta???) huh.gif huh.gif

Nja, det blir det nog inte men, det blir bra rabatter på hela sortimentet denna kväll. biggrin.gif

Vi ska försöka bygga om stället så gott det går till en djungel...
(så gott det går...).

Vi kommer att ha terrarium och olika sorters tropiska växter samt icketropiska köttätande växter.

Örebro har förutom denna skojiga företeelse...
bra och billiga vandrarhem, sveriges längsta upplevelsebadsvildvattenfors..genom tunnlar och grottor...
Man kan dyka ned under ytan och se på hajar, rockor m.m...

(har själv åkt detta om och om igen i ca 3 timmar, tills vakterna slängde ut oss...
biggrin.gif ... vi såg ut som russin...så kul är den...smile.gif.

Guidning av örebros största och äldsta koloniområde, jag är den förträffliga guiden.. hittar både ut och in i området... biggrin.gif

Platsen för butiken blir vid .Eyravallen i örebro.

De som är intresserade av att komma hit kan höra av sig så kan jag hjälpa till med vägbekrivning eller annat...

(odla:s medlemmar kan få tälta gratis vid kolonistugan... wink.gif
Fialotta
Grattis till butiken...
kommer och tittar in när jag är åt det hållet nån gång...
så Lycka till rolleyes.gif

Nu kom jag på när du skriver om dykning var det är jag
har sett dig nånstans ...jo, det var i en serie på 5:an
för några år sedan eller hur???
Hälsar en (seriefreek) tongue.gif rolleyes.gif
adrian
Jo, jag var med och vann Villa Medusa 2001 på ön Beqaui i västindien...
Jag jobbade som dykguide i hajvatten under filminspelningen...
Där samlade jag på svarta kameler.. wink.gif
Susanna
Grattis till butiken!!!

Men snälla, kan ni inte flytta till skåne istället?! wub.gif
Ina
Eller till Borås... wub.gif biggrin.gif
adrian
Njaee.. wacko.gif
Men vi kommer ju och hälsar på... rolleyes.gif rolleyes.gif

Vi får göra en stor turné till våren, så kommer vi till er istället...

Men då vill vi ha...äppelpaj och...vaniljsås...eller masansås...
och..ööööhhh...

Vi hittar på nåt kul..Det är intressant att resa runt och träffa nya människor för man kan ha stort utbyte av detta, det har jag oftast i alla fall...

Så finns det nåt skoj som händer i närheten av era orter så kan vi nog dyka upp där med...

Jag stod och babblade i göteborg så pass att jag idag har fått en överansträngning i ena foten...

Det blev medicin mot detta och ont som 17 har jag...
(nästa gång blir det hängmatta...eller nåtliknande...) biggrin.gif biggrin.gif
Trollemor
Jätteskoj!
Vi kommer och besöker "djungeln".. rolleyes.gif
Inga farliga djur va???
Ina
CITAT (adrian @ 03-10-2003, 09:17)
Jag stod och babblade i göteborg så pass att jag idag har fått en överansträngning i ena foten...

Hur har du lyckats med detta! laugh.gif biggrin.gif tongue.gif ohmy.gif Har du haft "foten i mun", eller? blink.gif

...skrattar inte åt att du har ont, alltså... wink.gif
Hellan
Det här låter kul, du kan räkna med ett besök nästa gång jag är i Örebro. ( Bor inte alltför långt därifrån) Var inne på din hemsida och fick lära mig lite nytt!

Hälsar Hellan
adrian
Det finns mycket skojigt och otroligt om dessa växter, som inte många känner till om dessa växter... smile.gif
När vi blev intervjuade av smålandstidningen så trodde journalisten (en kvinna) att jag drev med henne...
Hon menade att jag hittade på det som som jag berättade om växterna, för hon, liksom de flesta andra vet inget OM deras liv eller historia... biggrin.gif

MEN, token skrattar åt det han INTE förstår... biggrin.gif

När vi varit runt på marknader så öppnas en ny värld för många människor... En del tänker..
-:Kan det vara sant??? wink.gif

Det är lite som med dykningen, man får se allt ifrån fiskarnas perspektiv.

Att prova på nåt helt nytt, är nåt som jag verkligen tycker är en stor del av livet...
Vare sig det gäller växter eller andra intressen som jag har haft.. smile.gif
e_sedell
Vilket datum är invigningen då? Kan vara bra att veta!
adrian
Ja... wacko.gif wacko.gif
Någon gång i mitten av november tror jag...
Vi får leta saker till inredningen samtidigt som utbildningen pågår + stugan och allt annat.. blink.gif
Men jag skriver ner det här när vi börjar bli klara, det är nog mycket som måste göras klart där nere...
Men kul blir det nog...
e_sedell
Okej! Det ska bli jätte skoj att komma och kolla!
adrian
Förvänta dig inget amazonas bara... biggrin.gif
Vi får göra allt för hand och är inga experter direkt.. smile.gif
Men kul blir det nog...
e_sedell
Var får ni "djungel materialet" ifrån då? Synd att ag kastade min stora avakado annars hade ni kunat få den.... Den var 2 m typ och hade en fin krona.....
adrian
NEEEAAAEEE!
Har du slängt den... ohmy.gif ohmy.gif
Jaha.. Då får vi leta "djungelmaterial" i svenska skogen då... laugh.gif
Vi improviserar lite...
konvalj
mad.gif

CITAT
November öppnar .Brutala Blommor sveriges 1:a butik med Köttätande växter., och vi kommer att ha en invigningsfest med fri sprit och bordsdans...
(någon som tror på detta???)  

Nja, det blir det nog inte men, det blir bra rabatter på hela sortimentet denna kväll.  

Vi ska försöka bygga om stället så gott det går till en djungel...
(så gott det går...).

[SIZE=7]Jag är så förb... trött på all dina j..........reklaminlägg

Du har skrivit över 19 st och har du ingen hederlighet i dig
Betty
Hördu Konvalj, använd PM knappen istället! Det där du skrev tror jag väl ändå ingen av oss övriga är så värst intresserade av att läsa! sad.gif
Posse
CITAT (konvalj @ 04-11-2003, 16:06)
Jag är så förb... trött på all dina j..........reklaminlägg

Du har skrivit över 19 st och har du ingen hederlighet i dig

Mycket reklam är det. sad.gif

CITAT (Ingemar @ 27-10-2003, 18:33)
Ren reklam för företag är självklart inte tillåtet. Läs på Indexsidan vad som får diskuteras i de olika avdelningarna där står ingenting om att man får göra reklam. Jag ska inte behöva skriva att man inte får göra reklam...
Ti bee
Men är inte det här ett gammalt inlägg som öppnats upp igen? Inte ny reklam? Det skrevs väl i början av oktober, eller...... unsure.gif
Ralf
CITAT (Ti bee @ 04-11-2003, 19:51)
Men är inte det här ett gammalt inlägg som öppnats upp igen? Inte ny reklam? Det skrevs väl i början av oktober, eller...... unsure.gif

Ja verkligen smile.gif
och jag ser det trots allt fortfaraden som upplysning smile.gif

Så konvalj, sorry, läs hela tråden och tex datum.
.
adrian
Jaha... Här får man skäll för att en konvalj inte kan läsa datum...smile.gif.

jag bliiir såååå trööött pååååååå gnäääälliga människor...smile.gif

Hursomhelst så...

ÖPPNAR VI DEN 15 NOVEMBER...

Och man behöver inte köpa nåt, alla är välkomna ändå (även gnällspikar..).

Mvh anonym...
wacko.gif
Posse
CITAT (adrian @ 04-11-2003, 21:35)
Jaha... Här får man skäll för att en konvalj inte kan läsa datum...smile.gif.

jag bliiir såååå trööött pååååååå gnäääälliga människor...smile.gif

Hursomhelst så...

ÖPPNAR VI DEN 15 NOVEMBER...  

Och man behöver inte köpa nåt, alla är välkomna ändå (även gnällspikar..).

Mvh anonym...
wacko.gif

Trots dina ständiga ":)" verkar du inte riktigt gilla att folk uttrycker sitt missnöje med att du missbrukar detta forum till att göra reklam i.
*Felix matte*
Varför är det så farligt att upplysa om öppning av "växtbutik"
när man i detta forum tipsar om och ger länkar (gör reklam) för olika Växthus, Trädgårdsböcker,Garden Composer;
Redskap, Fröfirmor mm. mm. utan att någon reagerat negativt.
Är det inte en del av forumets uppgift, att låta medlemmarna förmedla kunskap och erfarenheter till varandra.

Jag tycker det låter väldigt intressant med Köttätande växter och får jag chans att köpa en sådan slår jag till direkt. Om jag bott närmare...mer än hundra mil skiljer... skulle jag besökt butiken direkt
Lycka till Adrian!
Ti bee
Hej Felix matte! Och välkommen tillbaka!
Nu skulle jag nog gärna se Felix nos därnere också! smile.gif
sanna
Hej Felix matte!
Instämmer med föregående talare!
Kul att se dig här igen! smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif

Hälsningar Sanna
Ina
Nästa gång vi passerar Örebro kommer vi och kollar läget!! Det blir nog inte till den exklusiva öppningsfesten, men jag hoppas att ni sparar lite sprit... laugh.gif

Lycka till!!! biggrin.gif
Wargen
Tänkte bara gratulera till butiksöppningen. Har nog svårt att komma till Ö-bro då, men besöker gärna butiken framöver.
Jag försöker slå dövörat till vad gäller de självutnämnda poliserna på sidan. Annars blir man bara ledsen för gliringar o. dyl. Snart kommer jag att sticka ut reklamhakan ordentligt och bjuda till vernissage, så vässa pennorna! tongue.gif
Hälsningar från Wargen, som inte tycker att det är lika kul att vara på odla nu för tiden....
adrian
Visst... wink.gif
Ni får en guidad svinkall tur i på största koloniområdet också...
Där kan ni njuta av nedfallna löv ett och annat ruttet äpple och annat skoj som finns kvar i de f.d rabatterna...

Här nedan kan texten tolkas som reklam...
Lite info om Örebro

örebro turism

Ta med badkläder för ni MÅSTE besöka upplevelsebadet, det är grymt kul...

Upplevelsebadet

Ina: Hojta till innan så jag hinner sätta igång mjödsatsen.. biggrin.gif

Vissa kanske skulle önska det vore bättre med total förbjudan av yttringar och kanske man skulle bränna alla böcker också...
"Kunskap är farligt..."
Ange din granne och var en ordentlig medborgare.. smile.gif

Dagens puckopokal till de eller den som tar upp en tråd som de inte vill ska tas upp igen.. biggrin.gif biggrin.gif

Vad tänker ni med...?

Bjud in till vernissage, det hade varit kul att träffa dig "Wargen" och se ditt vernissage (vad det nu är du brinner för..).

Jag känner många i örebro som har utställningar med medeltida käder och rustningar, jag höll själv på med läderhantvert under en period och reste runt på marknader med detta.

Hantverk är kul, tråkigt bara att det inte alltid är så lönsamt, baskade taiwankopior... smile.gif

Jag har en bekant som äger ett galleri eller vad det nu heter, ifall du känner för en "Brutalkonstturné"...

Det ligger i Askesund, men det är väl en bit dit från dig...

Adrian/Dick
Veganvarg
Önskar att jag bodde lite närmare Örebro! sad.gif
Fast, så långt är det ju inte! smile.gif

Fast frågan är ju om en vegan kan ha köttätande växter... de är ju lixom mina fiender... laugh.gif

Synd att folk blir så gnälliga här på forumet.
Jag tycker det är bra när man blir informerad om vad som händer och om nya spännande växter!
Det blir så tråkig stämning om folk är ilskna på varandra.
Såna saker kanske man kan ta via privata mess, eller med operatören...
unsure.gif
estet
Lycka till med butiken! smile.gif
Wargen
CITAT
Bjud in till vernissage, det hade varit kul att träffa dig "Wargen" och se ditt vernissage (vad det nu är du brinner för..).

Jag brinner för sagor, fantasy, SF o medeltid, bl.a.
I.o.f.s. är det ju inte så långt mellan Örebro och Hjo, men jag har sålt bilen för att få det att gå ihop ekonomiskt med utställningen... sad.gif och har knappt råd att gå utanför dörren just den här månaden.
Alltid på jakt ohmy.gif (vegetarian) efter ställen att ställa ut på, så Askersund låter intressant.
Bäst vi pratar via pm om dylikt, så ingen blir arg. tongue.gif
Posse
CITAT (adrian @ 05-11-2003, 09:19)
Dagens puckopokal till de eller den som tar upp en tråd som de inte vill ska tas upp igen..

Det är ganska intressant att du vid upprepade tillfällen kommit med nedsättande omdömen om människor som haft kritiska synpunkter på dina reklamtrådar. T.o.m. efter webmasterns kommentar.
adrian
Tack Estet... smile.gif

Jag hjälper dig gärna Wargen, trist med bilen men pengar är sånt som man alltid får tag i förr eller senare, vänner, utställningar och livet är en såna saker som man SKA satsa på.

Jag har själv inte en krona just nu...wink.gif

Posse: Gääääsp...!

Jag har varit i kontakt med Ingemar, och han läser även detta forum...

Är du en självutnämd talare för alla på forumet och även upprätthållare av reglerna?

Det är lätt att kritisera och peka finger när man gömmer sig bakom ett "nick" eller hur?

Vad mina vänner tycker om mig vet jag...
Vad mina ovänner säger om mig bryr jag mig inte om...

Så länge man kan stå för sina åsikter, jag dömer ingen, men anonyma nedsättande saker, behöver man inte tycka om...

Gör du det?

Ända sen jag var Med på Discovery Channels dokumentär om Loch Ness och villa medusa så dyker det alltid upp någon som har nåt att anmärka på.

Det är priset man får betala för att vara känd, det finns alltid någon därbak som gnäller över nåt.

Jag har inte lust att bemöta dessa gnällspikar då det finns så mycket annat som är kul här i livet.

Avundsjuka och komplex brukar vara anledning till att man beklagar sig över andra istället för att skaffa sig nåt att glädjas över själv...

Du kanske skulle köpa en köttätande växt så att du har nåt att glädjas över..biggrin.gif.

Detta är inget personligt till några "nick" här utan bara nåt som jag vill skriva för så här kan det vara i det verkliga livet...

En stor kram till alla buttersmurfar så de kanske får känna lite värme...

sanna
Du är för skön, Adrian! biggrin.gif
Jag gillar din avväpnande attityd! "buttersmurfar..." ha-ha... smile.gif

Kram till dig själv också (men inte till din växter, då hugger de väl efter en? De få en lätt klapp med en bomullspinne!)

Sanna smile.gif
Cilla
Jag följer långt ifrån allt här och inte allt om brutala blommor heller, men vill lyckönska Dick för öppnandet av butiken! Jag tycker det är roligt att följa olika odlingsprojekt också om de så småningom resulterar i att någon här öppnar en butik, gör gårdsvisningar eller något annat kommersiellt av sitt odlar- och växtintresse.

Särskilt när verksamheten blir så personligt beskriven som allt kring brutala blommor blivit. För mig är det en väsensskillnad mellan opersonlig reklam och den typ av personlig entusiasm som förekommit i samband med att en forumist nu öppnar en butik med sina favoritväxter.
Betty
Så bra skrivet Cilla, du lyckas alltid sätta precis de rätta orden på pränt! Jag tror att vi är många här som håller med dej i det du skrev. smile.gif
Heja Dick, hoppas butiken gör succé så du får in lite pengar snart! biggrin.gif
adrian
Hejsan..och Tack för inläggen... smile.gif

Pengar är inte allt, fråga mig, jag har typ aldrig haft några... biggrin.gif

Men kommer jag upp til +-0 så känns det ju bättre, haha..!

Jag försöker se lite längre med mina intressen, inte försöka bli rik, för det blir jag nog aldrig...

Men varför inte försöka göra nåt av sina drömmar?

Alltför många sitter passiva när de kanske kan förverkliga dem...

Visst kan man misslyckas, men om man aldrig försöker så får man ju aldrig veta hur långt man kan komma...(?).

(Växterna hugger inte de nafsar bara.....smile.gif
Krasseblomma
Hej!!

Synd att man bor lite mer söderut...hade gärnat kommit på invigningen..(kanske kan fixa en tur söderut med skolan.. tongue.gif laugh.gif rolleyes.gif )...aja...får väl åka på nån tur runt Sverige när man blivit äldre..
kerstin z5-6
Önskar dej lycka till med din nya roliga butik smile.gif
adrian
Krasseblomma: Vad är det för skola du går i...?
zeppo
Kommer du att sälja via Internet?
adrian
Ja, det har jag gjort i några månader...
Via hemsidan...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon