Full version: Sådder i växthus?
noora
Jag har precis blivit med växthus (4,5 kvm polykarbonat). Jag är total nybörjare på dylika tingestar, men tänkte att det kanske skulle gå att dra upp ettåringarna i växthuset i stället för under lampor i garaget (som just nu är fullt av byggvaror och fullständigt obrukbart). Det är mina vanliga favoriter - tagetes, ringblomma, slingerkrasse och kanske något till - som ska startas.

Vad har ni för erfarenheter av att så ettåringar i växthus? Funkar det med tanke på temperaturväxlingarna - det var nere på -1 i natt och som varmast är det uppe i över 20 grader redan nu?

Det blir inga perennasådder i år, men nästa år ska de in i växthuset och gro smile.gif
rosita
Jag sår alltid sommarblommor i växthuset, men jag har en värmefläkt som ser till att det håller minst 5 grader på natten. Det funkar bra!
noora
Nu har jag sått blommor, kryddor, sallat och spenat i växthuset. Det kryper ner till ett par plusgrader på nätterna, men jag har lagt fiberduk över sådderna och det verkar hjälpa lite (+6 som lägst under fiberduken, +2 i luften utanför fiberduken). Om det inte skulle funka så har jag fröer kvar och kan så på nytt när det har blivit varmare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon