Full version: JÄVLAR!
Polly66
Jag hade sått Gullnattljus, Trädgårdsjättevallmo o Blodalunrot i en lång balkonglåda. Alla hade börjat gro... I gårkväll brakade det till o på ett ögonblick så hade vardagsrummet förvandlats till en krigszon! Det var fulla golvet m jord o en massa vatten. (jag hade sått i en dubbelbottnad låda, trodde jag gjorde det lätt för mig att hålla fukten då jag använde den lådan att så i!) Det spratt jord långt upp på väggarna, sådden gick givetvis inte att rädda. JÄVLAFÖRBANNADESKIT!!! ranting.gif

Så nu undrar jag, är det någon som kan ge ett tips på en likvärdig sådd. Antar att jag får nöja mig m ettåriga växter då det börjar bli väl sent för perenna frösådder!
Än har jag inte gett upp...
Maggan H
Usch vad arg man blir! Men slaget är inte förlorat, så du nya perenner, det hade jag gjort! Dom kommer att växa till sig över sommaren så till hösten kan du säkert plantera ut dem alt låta dem stå i sina krukor över vintern.

Alternativ till de nämnda kan väl vara Malva och ettårig vallmo.
Kajsa i Arvika
Fortsätt så du, jag har inte sått alla mina perennfröer än, även om de kanske inte hinner blomma till sommaren hinner de växa till sej så att de kan planteras ut.. då har du jättefina blommor att se fram emot nästa sommar.. wub.gif

komplettera med lite sommarblommor som Maggan föreslår.. så får du det fint i sommar också..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon