Images
Sedan två veckor bor vi i ett nytt hus med stora härliga fönster.

Till en början verkade mina växter älska solen och värmen. Speciellt min smala, slingriga kaktusväxt.
Tyvärr så glömde jag den på uteplatsen en natt och det skulle jag inte ha gjort. Nu är nästan alla bladen bruna och jag är rädd för att den har frusit ihjäl. Kan jag rädda den eller är det kört?

Sen hade jag en växt som min flickvän kallar för "hallblomma" som också verkade trivas i början men som efter en vecka (inomhus i soligt läge) fick gula och fula blad. Någon som har bra tips där?

Två frågor som jag gärna vill ha svar på!

Med vänlig hälsning,

/Håkan
Red Top
Hej! Och välkommen till odla!

Har du möjlighet att ladda upp bilder på dina ledsna växter, så blir det lättare att besvara dina frågor. smile.gif
Alexander-VG-zon3
har din kaktus frusen så är den mjuk och slibbig, det låter som som en solskada då kan den få röda/bruna delar.
MariaS
Kaktusar/suckulenter som fryser, blir som frusen gurka... en kladdig äcklig slibbig massa, när man tar i den.

Den andra gissar jag kan vara en garderobsblomma. Om det är det, så ställ den längre in i rummet. Den gillar inte sol, om den kan slippa.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon