Full version: Trädgårdsdagbok
Bonntösa
Hej alla!

Nu behöver jag hjälp att hitta en riktigt bra trädgårdsdagbok. Jag har tittat runt på bokus bl a och det finns några som verkar intressanta men det finns inga bilder som visar hur de se ut inuti. Vill ha någon med mycket plats för anteckningar och kanske ritningar. Men den får inte vara för "tråkig" utan gärna med lite bilder/fickor/flikar och sånt pyssel.

De jag har hittat som verkar mest intressant är:
"Min egen trädgårdsbok" av Margot Henriksson, Mattias Henriksson och Helena Jansson.
"Trädgårdskalender" av Ingrid af Sandeberg, Stella Westerlund och Annika Åberg.

Är det någon som har något tips?

ingrids
Undrar om det är förra årets trädgårdskalendern jag har hemma, kan ta en titt. Har dock dissat idén för egen del - kalendrarna anser att man har barmark i mars vilket jag inte kan åstadkomma ens med blåslampa.
Bonntösa
CITAT (ingrids @ 16-04-2009, 11:10) *
Undrar om det är förra årets trädgårdskalendern jag har hemma, kan ta en titt. Har dock dissat idén för egen del - kalendrarna anser att man har barmark i mars vilket jag inte kan åstadkomma ens med blåslampa.

Egentligen är det väl inte så noga med datum för min del. Huvudsaken är att jag ska kunna hålla ordning på vad jag gjort i min trädgård (har en mycket gammal trädgård med många gamla växter och buskar), därför vill jag gärna ha lite koll på vad jag har gjort och ungefär när jag gjorde det=). Dessutom är jag nybörjare så en bok som innehåller lite tips och råd om när man ska göra vad är inte fel...
ullis_72
Ett annat alternativ till en trädgårdskalender är att göra sin egen, tyvärr innehåller den ju då inte första året så mycket tips och råd, men nästa år kan man ju då gå tillbaka och se vad man lyckades med och vad man kanske lyckades lite mindre med..

Jag går själv igenom mitt första år som trädgårdsägare och jag skapade min trädgårdskalender i scrapbooking format... med egna bilder, skisser och urklipp från diverse tidningar. Kul att se förvandlingen och så är den väldigt rolig att göra smile.gif
Överbölingen
Jag använder en application i FilMakerPro 5.5. Lägger in bilder mm.
Problemet är att jag startar mars - april och glömmer bort den i maj.
Bonntösa
CITAT (ullis_72 @ 17-04-2009, 09:44) *
Ett annat alternativ till en trädgårdskalender är att göra sin egen, tyvärr innehåller den ju då inte första året så mycket tips och råd, men nästa år kan man ju då gå tillbaka och se vad man lyckades med och vad man kanske lyckades lite mindre med..

Jag går själv igenom mitt första år som trädgårdsägare och jag skapade min trädgårdskalender i scrapbooking format... med egna bilder, skisser och urklipp från diverse tidningar. Kul att se förvandlingen och så är den väldigt rolig att göra smile.gif

Oj, vad duktigt av dig! Jag tror inte att jag är så diciplinerad- försökte faktiskt lite förra året men det blev bara att jag skrev ner vad jag sått i grönsakslandet och sedan tappade jag orken lite. Behöver nog en bok som är lite "rolig" från början så att jag blir inspirerad att fortsätta notera.

Jag tror jag börjar så här i alla fall och möjligen kan jag göra en egen nästa år happy.gif. Jag har beställt "Min trädgårdskalender" så vi får väl se hur det blir.

Tack för tipset i alla fall! rose.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon