Azur
Nån som har ett tips på ett bra gratisprogram för att planera trädgård?

Jag testade Smartdraw men det gick inte få det att hantera en så stor tomt som min (2600 kvadrat).

Alternativt ett tips på ett bra gratis CAD-program.
PeterDeleter
Hej

Kanske denna kan vara något? Inte testat själv men verkar vara lite mer omfattande än Smardraw om man ser på filstorleken. Sen gratis är ju allt på nätet iofs whistling.gif

Garden planner

Sen hittade jag tester på 2 program:

Tester

Hoppas du finner något matnyttigt häri

/PeterDeleter
Azur
CITAT (PeterDeleter @ 16-04-2009, 11:34) *
Tackar!
Testade Garden Planner. Den hanterade storleken, men istället måste allt som inte är en vertikal eller lodrät polygon ritas på frihand, och det går inte att justera form på objektet efteråt. Dvs det går att göra en grov skiss, men inte en exakt ritning med rätta mått. Det är ett enklare program än t.ex. IKEA's Home Planner (som tyvärr inte har stöd för trädgård).

Vad använder mäklare och arkitekter för program? De handritar väl inte sina kartor?
grycken
SmartDraw är ju knappast ett gratisprogram. 7 dagars testversion bara, sen får man betala.
PeterDeleter
grycken....

Allt är gratis på nätet, beror bara på vilken moral man har.

Azur....

Googlade med program för proffs så att säga och hittade något jag tyvärr glömt bort och inte kan länka till nu. Men leta på nätet. Allt finns bara man skriver rätt sökbegrepp. Lycka till!
Azur
Sju dar borde väl räcka för att planera en trädgård, oavsett moral.

Har tills vidare gjort så att jag scannat in en ritning av tomten + en flygbild, och editerar i Photoshop. Det är ett jäkla bök med skalan, men funkar väl i alla fall sisådär.
PeterDeleter
Azur...

Beundrar dig och din noggrannhet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon