Emmzen
sådde purpurvinda & månvinda & har nu planterat om dm i en stor kruka. de trivs nog bra för de växer som fanken, har redan klättrat in i gardiner & annat rolleyes.gif nu undrar jag o man kan toppa dem lite? känns nästan omöjligt att ha dm inne nästan en månad till annars. första gången jag så inne så jag vill absolut inte fördärva mina fina små plantor. tacksam för all hjälp! rolleyes.gif
Nauti
Det går bra att toppa dem. Jag är tvungen att toppa min hela tiden för att den inte skall växa överallt innan jag kan sätta ut den. Så toppa på du.

Jag har satt topparna i vatten för att se om de rotar sig. Ännu har ingenting hänt men någon här på forumet sade att de rotade sig ganska lätt.
Emmzen
tack för svaret smiley_small_hug.gif har toppat mina och gjort som du, satt dom i vatten och hoppas på de bästa!
Irene_L
Jag sätter alltid toppen i vatten och dom brukar då lätt få rötter! tummenupp.gif
kolonin
Det här med att toppa, hur tidigt gör man det? Mina stockrosfröer t.ex, de börjar få ytterligare blad förutom hjärtbladen och bli alldeles för skrangliga, toppar jag nu? Eller är det först när växten tagit sig att par cm? dm?
Nauti
CITAT (kolonin @ 19-04-2009, 21:26) *
Det här med att toppa, hur tidigt gör man det? Mina stockrosfröer t.ex, de börjar få ytterligare blad förutom hjärtbladen och bli alldeles för skrangliga, toppar jag nu? Eller är det först när växten tagit sig att par cm? dm?
Toppa när plantan tagit sig och fått några bladpar.

För övrigt toppad jag min blomman för dagen i går och klöpp bort säkert flera meter av den. Det var mer bladmassa bortklippt än det var kvar på plantan tongue.gif De sticklingar jag satte i vatten för ca. en vecka sedan har rotat sig allihop smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon