|
I Ryssland är det inte lätt att vara rånare dom lever farligt,den här tjejen tog saken i egna händer kan man säga http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4914811.ab
Meriona
16-04-2009, 14:33
Ja jag läste om det förut på lunchen.... Man kanske skulle ha några piller i fickan utifall att man skulle bli rånad....
andersen
16-04-2009, 15:20
CITAT (Vippan @ 16-04-2009, 15:18)  I Ryssland är det inte lätt att vara rånare dom lever farligt,den här tjejen tog saken i egna händer kan man säga http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4914811.abFrågan är vem blir straffad värst?
Sånt råkar jag jag alldrig ut för! :s
Kajsa i Arvika
16-04-2009, 15:56
Isch....  bara komma på en sån "hämnd"...
Eva-Helene
16-04-2009, 17:14
CITAT (Kajsa i Arvika @ 16-04-2009, 16:56)  Isch....  bara komma på en sån "hämnd"... Ja...hon har väl inte tid att vara ute och ragga
Aqvakul
16-04-2009, 17:31
Hur tänkte hon egentligen? "Hoppas det kommer en rånare, då kan jag göra honom till sexslav..." eller...
Farbror Blå
16-04-2009, 20:03
Girl power., kanske mer miljövänligt än tex kolkraft? Koppla bara upp tjejerna på elnätet?
artikeln? den vill jag inte ens kommentera.
Huggorm
17-04-2009, 00:49
På sina platser i Ryssland finns det ett stort kvinnoöverskott. Jag pratade med en kille som jobbade för ett stort industriföretag, och som varit på jobbresa till Omsk, en stad i Uralbergen någonstans. Där var kvinnoöverskottet så stort, att det var normalt att en kille gick på dejt med tre tjejer samtidigt. Som i svenska norrland fast tvärtom alltså. Kanske det var denna mansbrist som fick dessa stackars svältfödda kvinnor att ta för sig när tillfälle erbjöds?
CITAT (Ralf @ 16-04-2009, 16:30)  Sånt råkar jag jag alldrig ut för! :s Brukar du råna skönhetssalonger
Lars-Olof Arvids
17-04-2009, 15:05
Blir de inburade tillsammans kanske det blir förökning genom celldelning? Olle
 Du är för rolig Olle!!
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 17-04-2009, 16:05)  Blir de inburade tillsammans kanske det blir förökning genom celldelning? Olle
Undrar bara lite frågande varför det går att skoja om när det är kvinnan som utför brottet och inte en man som det vanligen är. Båda av dessa är olagligt och omoraliskt etc, och sex är till för att utföras under samförstånd... Så varför blir det helt plötsligt ok att skämta om våldtäkter när kvinnan inte är offret?
En liten tanke att fundera på såhär på fredagseftermiddagen.
Meriona
17-04-2009, 19:23
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 17-04-2009, 16:05)  Blir de inburade tillsammans kanske det blir förökning genom celldelning? Olle Alltså det är nåt som påminner mig och Hasse och Tage, deras skämt var också så där genomtänkta och klockrena!
Biggan_
18-04-2009, 02:10
Snigelhatare
20-04-2009, 06:10
CITAT (Tobb @ 17-04-2009, 18:08)  Undrar bara lite frågande varför det går att skoja om när det är kvinnan som utför brottet och inte en man som det vanligen är. Båda av dessa är olagligt och omoraliskt etc, och sex är till för att utföras under samförstånd... Så varför blir det helt plötsligt ok att skämta om våldtäkter när kvinnan inte är offret?
En liten tanke att fundera på såhär på fredagseftermiddagen. Det var ju ingen oskyldig stackars man som råkade illa ut, det var en rånare. Jag tycker det är okej att pina rånare.
Huggorm
20-04-2009, 07:40
CITAT (Snigelhatare @ 20-04-2009, 07:10)  Det var ju ingen oskyldig stackars man som råkade illa ut, det var en rånare. Jag tycker det är okej att pina rånare. Så om det hade varit en kvinnlig rånare och jag hade gjort så där, då vore det också okej? Hur grovt rån behövs, räcker det med en snattare?
Snigelhatare
20-04-2009, 09:12
Rån och stöld är inte samma sak. Snatteri är stöld. Rån är stöld med våld eller hot om våld. Om en kvinna kommer och viftar med pistol för att råna så har jag absolut ingen medkänsla för henne. Om rånarna råkar rejält illa ut ibland så är nog det mer avskräckande för dem än om polisen tar dem. Det tycker jag är bra.
Gossen Ruda
20-04-2009, 09:21
Kom ihåg att det är en artikel i Aftonblaskan ni diskuterar. Kolla sanningshalten först.
Huggorm
20-04-2009, 15:33
CITAT (Gossen Ruda @ 20-04-2009, 10:21)  Kom ihåg att det är en artikel i Aftonblaskan ni diskuterar. Kolla sanningshalten först. Där håller jag med till hundra procent, förmodligen är det något som har förstorats upp och förvrängts efter att ha passerat genom ett antal ryska medier innan det kom till Sverige. Sådant som låter för fantastiskt för att vara sant är oftast inte det heller, och särskilt inte om det står i aftonbladet CITAT (Snigelhatare @ 20-04-2009, 10:12)  Rån och stöld är inte samma sak. Snatteri är stöld. Rån är stöld med våld eller hot om våld. Om en kvinna kommer och viftar med pistol för att råna så har jag absolut ingen medkänsla för henne. Om rånarna råkar rejält illa ut ibland så är nog det mer avskräckande för dem än om polisen tar dem. Det tycker jag är bra. Man kan ju vända och vrida lite på saken. Tänk om en tjej är full och försöker råna dig med kniv i hand, du övermannar henne rätt enkelt i hennes berusade tillstånd, sedan är det bara att binda fast henne någonstans tills hon kvicknat till. Då kan du ha henne som sexslav med rent samvete!
Chamomille
20-04-2009, 16:11
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 17-04-2009, 16:05)  Blir de inburade tillsammans kanske det blir förökning genom celldelning? Olle
Snigelhatare
21-04-2009, 11:08
CITAT (Huggorm @ 20-04-2009, 16:33)  Man kan ju vända och vrida lite på saken. Tänk om en tjej är full och försöker råna dig med kniv i hand, du övermannar henne rätt enkelt i hennes berusade tillstånd, sedan är det bara att binda fast henne någonstans tills hon kvicknat till. Då kan du ha henne som sexslav med rent samvete! Jag är kvinna själv och jag har inte tänkt ha någon sexslav av något kön, jag tror heller inte att det är något som människor i allmänhet drömmer om. Däremot så har jag ingen medkänsla med människor som hotar andra med vapen. Gör man något så fruktansvärt så ska man nog inte förvänta sig ett artigt och korrekt bemötande och förtjänar det inte heller.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|