Maggan H
Jag behöver fylla upp i dammrabatten och tänkte mig vitblommande plantor med gärna stora, rent vita blommor, de ska blomma länge och får inte bli högre än 30 cm. Höjden är viktig! Perenn eller ettårig spelar ingen roll. Det får inte vara någon som sprider sig ohejdat men gärna bli lite buskig i plantan.

Kom med förslag! rose.gif
corey
Daggsalvia kanske. Den silvervita sorten är underbar. Ett-årig, ca30-35cm
Maggan H
Puttar upp, fler förslag tack! crazy.gif
lemonie
vit karpaterklocka är jättefin och låg! Dessutom kan man enkelt så den själv om man har tid och ork, så sparar man en liten slant!
Wilmer
Malvor, finns ju vita också. Men folk som gödlsar får dem säkert över 30 cm shy.gif . Kompisen hade sådanandära flitiga lisa, heter de så? Dubbla vita blommor, den var riktigt läcker.
mojan
Nu är visserligen min kunskap om blommor vid damm begränsad men skulle inte en vit iris vara vackert. Jag har för mig att de brukar trivas vid vattenanläggningar.
Helen i Piteå Zon 5
Caltha palustris alba - Vit Kabbeleka, Dicentra formosa 'Alba' - vit Fänrikshjärta, Mattram, Petunior........
blomkronan
Nu till våren kan det väll vara fint med Vitsippor och liljekonvaljer smile.gif Dom sprider sig... bra! så får du något som blommar på våren smile.gif
-Vita tagettes
-vitjulros
-vit Akleja (kanske dom blir för höga)
-vit luktärt (som kan få slingra sig på marken)
-vita tulpaner

ja... nu kommer jag inte på mera...smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon