Full version: tjuvas eller ej ?
katah
Hur lyckas jag med detta varje år att jag sår några sorter som jag har ingen susning om och inte hittar jag något vettigt på nätet heller, så jag vänder till er !

vildtomat
vintertomat
"ailsa Graig"
japonskij krab

Ska dessa tjuvas eller Ej ? wacko.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Vildtomat - ingen tjuvning (har du den i växthus kan du dock eventellt behöva klippa senare på säsongen för att hindra den från att ta upp för stor plats den växer med många långa rangliga grenar som väver sig in överallt och lägger sig över gångar och liknande, till viss del kan man ju binda upp den istället för att klippa)

Ailsa Craig- Tjuvas

Ifall detta är den vintertomaten du odlar så står det att den ska tjuvas

Japonski krab är listad som högväxande bifftomat för växthusodling på tomatklubbens hemsida och de brukar tjuvas.
katah
Tack Åsa Du är en klippa!

jo, det är just den vintertomaten, jag fick fröer ett par år sedan men hann inte testa den då, men i år var det dax.

Vildtomaten ska jag kanske plantera ut om den är alldeles vild av sig wink.gif

Hur långa rankor blir det ?, skulle det "klättra" upp på en spalje... jag har en bra plats åt den på tankarna...
Åsa, mälardalen zon 2
Vildtomaten får 1,5-2m långa grenar som är ganska veka och rangliga.
katah
tack ,då får den en snygg plats vid en utevägg
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon