Nickan74
Jag ska främst ha jord till pallkragar och lådor. Vad ska man egentligen ha? Helt ny ju på detta med odling.
lappa71
...har du nära till Granngården...så kostar 6 säckar 100kr idag/imorgon.
Nickan74
Jaaå? på hemsidan stod det 3 för 99. Då ska jag nog ta en tur.... Tack för tipset.
Huggorm
Eller Bauhaus, 5 säckar för 89kr. Då kan man blanda sorter, dom har planteringsjord, barkmull, täckbark, kogödsel, torvmull, gödslad torvmull samt hönsgödsel. Allt utom hönsgödseln i 50-liters säckar
Nickan74
Det var ju bra. Den på granngården var slut kan jag medela.
zissi
Jag blev så glad, hittade KRAV-märkt Hasselfors Plantjord på Billbäcks handelsträdgård utanför Norrköping. 3 x 50 liter för 105:- . Planterade örtkryddor på balkongen nyss. yahoo.gif
ingrid fuxwall
Själv tycker jag att Bauhaus kogödel är ypperlig till pallkragar och när jag planterar ut i den slutliga krukan/spannen.
Testade andra sorter förra året men var inte nöjd med de märkerna.

Självfallet finns det bra jordsäckar på Granngården osv men inget slår 5 för 89 och använder man mycket sänker man kostnaden mycket.

ingrid
ampersson
Bauhaus 5 för 89 kör jag oxå på. Brukar blanda kögödseln med deras plantjord. (50/50) Fungerar för de flesta blommor. Mina brugmansior o andra växter som gillar mkt näring sätter jag däremot i bara kogödseln eftersom den inte är så stark ändå.
Mariette
Jag köper min jord på återvinningsstationerna.
Killensomvillhagrönafingrar
Jag tycker att billigt kogödsel fungerar utmärkt i pallkragar, normalt behöver du inte blanda upp det med något annat då det redan från början är ganska mycket torv i.

Har faktiskt planterat 2 skottkärror fulla med Dahlior i min näst sista pallkrage idag.

Känner att 9 st är på tok för lite, det får nog bli 3 till i sommar smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon