Huggorm
Vad är det som växer på bilden? Kan det vara en morot till vänster och dill i mitten? Vad är det till höger?

Alla dessa poppade upp ur köpejord som jag hade lagt i ordning och planterat ett minimalt rotskott av lind i. Bilden är tagen i augusti, och nu tror jag bara dillen är kvar, eller om det var växten till höger. Grävlingen eller rådjuret åt upp det mesta någon gång sent i höstas. Även det mesta av min 5cm höga lind, efter att den redan släppt sina tre löv...

Skall inte köpejord vara fri från fröer? Kanske det är någon som har skojat med mig? smile.gif Att det skall vara en tillfällighet känns lite märkligt när det bara var där det kom sådant här

Wilmer
Huggis, det finns ogräs som ser ut så också! Kommer inte ihåg namnet men det ser ut som morot i början. Dillen kan vara - baldersbrå?? Eller så är det det du tror smile.gif .
Piccante
Både morot och dill luktar och smakar ju karaktäristiskt så det är bara att lukta och smaka sig fram. Jag tror dock inte att de är varken morot eller dill utifrån bilderna.
Huggorm
Då kanske det är en tillfällighet alltihopa ändå då
Anders zon 1
Tror att det i mitten är baldersbrå och det till höger gråbo. Det till vänster är jag osäker på men misstänker att det är något sorts ogräs.

Kan lägga till att det i bakgrunden ser ut att vara någon sorts målla också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon