Full version: SMHI hade rätt
Red Top
Klockan är kvart över sex när jag tar kameran och går ut.

I natt har det varit ovanligt kallt för att vara april. -5o. Det frasar när jag går i fjolårsgräset och dörren till utedasset hade frusit fast lite grann. Det ligger en ganska tjock ishinna på regntunnorna.

Aklejornas står och ser frusna ut, inte konstigt, för det är fullt med frost på dem, och de frösådda penseerna fick tillbringa natten i svalen. De ser rätt nöjda och tacksamma ut för det yes.gif

Den av mina vinbärsbuskar som glatt har låtit bladen titta ut, fick sig också en köldknäpp.

Mina kvarglömda extrahänder ligger och fryser i väntan på dagens sol och värme.

Naturen är fantastisk! Själv hade jag nog fått frostskador om jag tillbringat natten ute, utan kläder. giggle.gif

Chamomille
Burr fear.gif
Huggorm
Jag hade -2,5 trots att det stod +5 till 0 på SMHI:s karta mad.gif
Myosotis
Vilka fina bilder! Här i norra Skåne var det faktiskt också -5,1° och nätterna innan under -4°. Men det är ju bara april, ingenting tar skada här, bara löjtnantshjärtat fick ett varmt täcke, för det har kommit ganska långt redan, i fjol förfrös det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon