fridap82
Hej!
Köpte för några veckor sedan hem några små knölar som skall bli bukettanemoner. Dessa skulle man låta ligga i vatten ca ett dygn, jag glömde bort tid och rum, och de fick ligga i två dygn!
Planterade dem en och en i plastkrukor och ännu har inget hänt ca två veckor senare.
Jag blev så nyfiken att jag pillade upp två stycken, den ena hade inget synligt hänt med, den andra hade blivit som en stor vit mögelboll...
Jag lät dem nog ligga i vattnet för länge va?!
Jag bara undrar vad man ska tänka på? Köper nya i vilket fall som.

Nybörjar-Frida
tepa
Hej

Nybörjar-Tepa satt inte sina Anemonknölar i något vatten i fjol, utan direkt i jorden. Det blev jättefina Anemoner, som blommade så vackert. Jag har övervintrat dom och satt dom direkt i år igen i krukor. De har börjat gro, krukorna står inne i ett isolerat förråd utan värme, det är åtminstone plusgrader där nu. Ii vintras hade jag dem i ett lite uppvärmt övervintringsrum, oplanterade.

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon