Full version: misströstan...
pebblelake
Efter stratisifering efter konstens alla regler vägrar mina lönnfröer att komma upp.
Totalt såddes 25 olika sorters lönnar 5-10 frön av varje,endast en treuddslönn har dykt upp...
börjar bli lite skeptisk till att köpa fröer på tradera.... några frön tyckte jag såg tunna ut men lite bättre utfall hade jag räknat med.Jag får väl vänta ett år till då.... suck... no.gif
Det bilr nog att köpa sticklingar nästa år g.gif
Eva 33c
En del trädfröer kan behöva två vintrar innan de gror. Spar dina krukor ute till nästa vår innan du ger upp. smile.gif
pebblelake
CITAT (Eva 33c @ 19-04-2009, 21:12) *
En del trädfröer kan behöva två vintrar innan de gror. Spar dina krukor ute till nästa vår innan du ger upp. smile.gif

jo jag, vet men det blir drygt att hålla dom fuktiga hela sommaren.tack för dom tröstande orden trostar.gif
Eva 33c
Ja att hålla fukten i sådder som tar lång tid på sig är nog den största utmaningen. Kanske kan du gräva ner krukorna i jorden under nån buske? Där får de lite skugga och krukorna torkar inte ut så lätt. Samtidigt måste de ju så nånstans där du inte glömmer bort dem...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon