Digger
Idag har jag tagit bort bubbelplasten! Hoppas att det inte var för tidigt, får se vad som händer. Det ska ju bli varmare nu säger dom, natten som gick var ju ordentligt kall. Hur gör ni andra?
Ragazza zon6
Vart bor du Digger? Det ska tydligen komma en ordentlif köldknäpp inatt i hela Sverige. Här i Jämtland blir det ner mot 10 minus men ska tydligen bli kallt söderut med. Har du någon fläkt?
rosita
Jag har kvar mitt lilla bubbeltält, men alla tomater står nu utanför, alltså i själva växthuset. Gurkor och meloner står kvar någon vecka till i det bubblade. Jag har fläkt som ger lite värme på natten...
Digger
Bor i Sthlm men nu får jag ångest, det ska som du säger bli en knäpp inatt! Har en värmefläkt i huset så den borde väl hålla frostfritt men elräkningen får sig väl en törn igen. Det har kostat en slant att hålla frostfritt i vintras! Får räkna på det om det är värt att göra nästa vinter, får kanske göra ett mindre övervintringsrum.
Ragazza zon6
Det kostar ju mer om frosteländet tar allt, både plantvärde och hjärtesorg!

Vi får tänka att vi håller Sverige igång i dessa krisens tider. Med våra dyra värmefläktar tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon