AnnammA
20-04-2009, 07:56
Igår var vi en runda till "Flyinge Plantshop"(Skåne:Lund/Eslövstrakten) och för er som suktar efter rosen "Waldemar", så fanns den faktiskt där till salu i går. Eftersom "Waldemar" redan blev planterad hos mig förra hösten, och nu har börjat grönska, blev det andra rosor inköpta:"Jasmina", "Wild Edric"(Kajsa, Kajsa - det är du som har inspirerat mig...)"Gerbe Rose" och "Nostalgi". Bra priser för krukodlat, och dessutom har jag som medlem i "Rosensällskapet Skåne" 10% rabatt. Framför allt är plantskolan i Flyinge en trevlig och fin plantskola, och igår var där överfullt med besökare...
Grattis till rosinköp Anna,Flyinge plantskola har jag varit med,en välsorterat plantskola tycker jag.Jag måste erkänner att jag tog lite klematisfrö där och sådde,en vit alpklematis som jag kaller flyinge haha,så den blommar.har gett bort några plantor med,jag tror jag har en röd med.(Jag vet att det är stöld men jag kunde inte låter bli)
Vad gjorde det renate att du tog några klematisfrö, vad duktigt att det lyckades, tog det lång tid ?
Waldemar, var det en myskros Anna ? Ni har en massa härliga plantskolor där nere i södern !
AnnammA
22-04-2009, 07:58
Kajsa, rosen "Waldemar" tillhör enligt LÅG multifloragruppen, vilken en del mochatarosor även härstammar från. Det är en engångsblommande, rikblommig klätterros - som klarar upp till zon 3. En riktig raring, enligt dem som sett den blomma...Blev planterad hos mig förra året, så i år vill jag se lite blommor!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.