|
*Ulrica*
20-04-2009, 09:28
Jag håller på med en ny hemsida till min sambos företag. Nu har jag upptäckt att en av färgerna - "Färg 1" på sidan ser helt olika ut på våra två datorer här hemma. Den ena skärmen är en gammal tjockskärm och den andra är en ny laptop. Hur uppfattar du färgen "Färg 1" nedan?  Om du vill se den på en större yta har jag gjort den som bakrundsfärg på den här sidan. Gå dit och titta och jämför och rösta sedan här! TACK så jättemycket för hjälpen!
Lite åt det skrikiga hållet, men så har jag en migrän som lurar i bakgrunden sedan ett par dagar, då blir jag extra känslig...
Solstorm
20-04-2009, 09:39
Jag håller med om att den är för stark för ögonen. Jag tror att den gröna ner till vänster är mer behaglig för ögonen.
Red Top
20-04-2009, 09:44
På min laptop ser den bra, pastellig, ut och texten är lätt att läsa mot bakgrunden. Den till vänster om 1:an är mildare, men nästan lite mjäkig.
*Stintan*
20-04-2009, 10:12
Kollade på den större ytan och den var alldeles för skarp för att vara behaglig. Jag har svårt för sidor där färgerna är så dominanta. För mig påverkar det hela intrycket av sidan.
Myosotis
20-04-2009, 10:22
Lite för skarp. Men den passar till de andra färgerna. Grönt ska ju vara lugnade, jag skulle välja en mjukare grön nyans, t.ex. en av de två nedersta, eller minska blåandelen.
Aqvakul
20-04-2009, 10:25
lite i skrikigaste, skarpaste laget...
På min laptop är den mjuk och pastellig, men å andra sidan har jag dragit ner kontrasten ganska rejält så allting är inbäddad i en mjuk och skön gråton på denna dator.
I själva inlägget ser den ok ut, men på sidan du lagt den som bakgrundsfärg är den för skarp, i mitt tycke.
*Ulrica*
20-04-2009, 11:05
TACK, tack, tack! Så snälla ni är som hjälper mej! Kolla på den här då: Och här är den som bakgrund på en sida!
Rosmarin
20-04-2009, 11:09
På min dator är den en ganska mättad pastell, och den passar bra ihop med de andra. Jag röstade på alt. nr 2. men den är mycket mer mättad än pistageglass hos mig. CITAT (*Ulrica* @ 20-04-2009, 12:05)  TACK, tack, tack! Så snälla ni är som hjälper mej! Kolla på den här då: Och här är den som bakgrund på en sida!Lite mörkare, mer "skrikig" än den första tycker jag.
Katten maja
20-04-2009, 12:12
CITAT (*Ulrica* @ 20-04-2009, 12:05)  TACK, tack, tack! Så snälla ni är som hjälper mej! Kolla på den här då: Och här är den som bakgrund på en sida!Jag jobbar med datorer hela dagarna och måste säga att den på min skärm gjorde mig trött i ögonen ville bara få bort sidan. Skall nog vara en mildare grön färg som är mer vilsam för ögonen. Lycka till med ditt färgletande. :=)
*Ulrica*
20-04-2009, 12:21
CITAT (Katten maja @ 20-04-2009, 13:12)  Jag jobbar med datorer hela dagarna och måste säga att den på min skärm gjorde mig trött i ögonen ville bara få bort sidan. Skall nog vara en mildare grön färg som är mer vilsam för ögonen.
Lycka till med ditt färgletande. :=) Usch ja, det är svårt när man måste hålla sig till de "websäkra" färgerna. Inte många riktigt ljusa att välja på...
*Stintan*
20-04-2009, 12:24
Håller med det är jobbigt för ögonen med så skrikig. Går det inte att tona ner alla de gröna färgerna om det nu är så att du ska använda fler nyanser.
Eva-Helene
20-04-2009, 12:36
Jag håller med Myosotis helt o fullt. Den du frågar om i #10 irriterar ögonen på min (gamla) skärm. Men, om du testar att "dra ner" den lite mot gråskala? Jag tror att den skulle funka då!
Ungefär så här: [attachment=33624:namnl_s.JPG]
Skruttis
20-04-2009, 12:46
CITAT (*Ulrica* @ 20-04-2009, 12:05)  TACK, tack, tack! Så snälla ni är som hjälper mej! Kolla på den här då: Och här är den som bakgrund på en sida!Den där tycker jag är helt ok! Bra kontrast till svart text och tämligen vilsam för ögonen. Den första du föreslog kändes för skarp.
*Stintan*
20-04-2009, 12:54
Då tycker jag Eva-Helenes gröna är bättre men även den skulle kunna tonas ner ytterligar lite.
*Ulrica*
20-04-2009, 12:54
Eva-Helene - det blir lite för mörkt som bakgrundsfär mot svart text tror jag. Jag kör nog på den som är överst till vänster på den första bilden. Det finns som sagt inte så mycket att välja på... kolla själva här
Skruttis
20-04-2009, 13:06
#99CC99 föreslår jag. Mycket mjuk och lugn. Finns i 5:e fältet i spalt 4.
Eva i Skåne
20-04-2009, 16:03
Färg 1 tycker jag också är skrikig, men den du kom med senare blev betydligt lugnare för ögonen att titta på. Lycka till!
*Ulrica*
20-04-2009, 17:23
Tackar allihopa! Nu är snart sidan klar, sent ikväll skall den läggas ut...
jag tycker den var snygg ihop med de andra färgerna !sen ska det väl på text och bilder antar jag då kommer ju inte färgen i samma dager,fast att tona ner den lite är ju inte fel heller.I reklam samanhang är det ju inte fel om sidan väcker uppmärksamhet,att den syns.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|