malin72
nu fick jag ren och skär panik.....jag har sett att det är något på gång men inte fattat vad det är crying.gif nu ser det ut så här..jag vias olika bilder och hoppas att ni kan lista ut vad det är!!
Det är även lite smått på tomater och annat ätbart ser jag, fast inte alls lika mycket
jag vill inte stoppa provado för då kan jag ju inte äta......viktigast är ju så klart att mina sådder klarar sig -cry-.gif
[attachment=33628:v_rohyra1.JPG][attachment=33629:v_rohyra2.JPG][attachment=3363
0:v_rohyra3.JPG]

[attachment=33631:v_rohyra4.JPG]
Nauti
Jag misstänker att det är trips. Kolla på undersidan av bladenefter små insekter som är ca. 1mm stora. Det ser väldigt likt tripsskador ut. Precis som jag har på mina växter där tripsen härjar.
malin72
CITAT (Nauti @ 20-04-2009, 17:27) *
Jag misstänker att det är trips. Kolla på undersidan av bladenefter små insekter som är ca. 1mm stora. Det ser väldigt likt tripsskador ut. Precis som jag har på mina växter där tripsen härjar.

-fear-.gif jag ska genast plocka ner allt från hyllor mm och leta.....vad gör jag nu då crying.gif vill ju rädda det som går och få stopp på dom , det ätbara kan jag ta såpa till dom???
Vad hjälper mot trips dunno.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon