Full version: svart nysrot
pebblelake
jag har i min ägo en nysrot som är 5 år och endast två stjälkar.Vad är optimal planteringsjord och ställe för en sådan?(har gödslat). Jag har sett 120 cm höga "buskar" som växte torftigt,har min det för bra?
Gunilla T
Svart nysrot skall ha fuktighetshållande och näringsrik jord så det kan inte vara din jord som är problemet.

Däremot kan den vara oerhört seg ett antal år efter planteringen, växer långsamt men under 5 år borde den väl ha kommit igång tycker jag.
pebblelake
CITAT (Gunilla T @ 20-04-2009, 20:11) *
Svart nysrot skall ha fuktighetshållande och näringsrik jord så det kan inte vara din jord som är problemet.

Däremot kan den vara oerhört seg ett antal år efter planteringen, växer långsamt men under 5 år borde den väl ha kommit igång tycker jag.

Skulle kanske inte flyttat den andra året... g.gif Ibland känns det som växterna har fått fötter ,men oftast är det jag som flyttat dom crazy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon