Starlight
Jag letar efter en blomhylla att ha i växthuset, den ska hysa pelargoner mm. Hittade en gammal tråd här i forumet med en bild på den typ av hylla jag är på jakt efter, se bifogad fil. Någon som vet var man i år kan köpa liknade hylla, i någon av de större butikskedjorna eller kanske via nätet?

Tips mottages tacksamt!

[attachment=33645:post_14_...66_thumb.jpg]

Hoppas att det var ok att jag lånade bilden, jag lyckades inte klura ut om det gick att länka till en tidigare tråd.... confused.gif
Betty
CITAT (Starlight @ 20-04-2009, 21:10) *
Hoppas att det var ok att jag lånade bilden, jag lyckades inte klura ut om det gick att länka till en tidigare tråd.... confused.gif

Helt ok. smile.gif
Wilmer
fear.gif En sådan vill jag också ha, Betty är det din, var hittade du den??
lovwal
det är inte samma, men hyllan påminner mycket om ikeas serie rönnskär.
Wilmer
Tack för tipset lovwal! Nu har jag snyltat tips i en tråd igen shy.gif .
Chamomille
Har inte Jotex nåt liknande? Fast det är en skohylla.
Betty
CITAT (Wilmer @ 21-04-2009, 07:34) *
fear.gif En sådan vill jag också ha, Betty är det din, var hittade du den??

Hmmm, "teflonminne"... få se nu... g.gif Om jag inte minns helt fel så köpte jag den på Rusta för några år sedan (jag köpte två), tror de kostade en hundring/styck.
Wilmer
blink.gif Så billigt o så passande!! Wow.
Betty
Jag har även en liknande, lite lägre men bredare hylla, den köpte jag på Ö&B för en hundring, tror det var -05 eller -06.
[attachment=33682:Kopia_av...7_04_030.jpg]
Wilmer
Vad jag måste ha varit ouppmärksam, skärpning.
Österläge
Liknande hyllor brukar dyka upp på Coop, Claes Ohlson, Rusta, ÖB mm på våren - ibland tar de slut direkt så det gäller att vara på hugget! Jag köpte hörnhyllor på Claes Ohlson häromveckan, har dock inte packat upp dem än så jag vet inte riktigt hur de är... wink.gif
Starlight
Tack för tipsen, Ikeas hylla ser intressant ut, och om jag hinner får det nog bli en sväng till Rusta och ÖB i helgen för att kolla in utbudet. :-)
Alba
CITAT (Betty @ 21-04-2009, 12:34) *
Jag har även en liknande, lite lägre men bredare hylla, den köpte jag på Ö&B för en hundring, tror det var -05 eller -06.
[attachment=33682:Kopia_av...7_04_030.jpg]

Så snyggt.....vill ha.....verkar som om jag är ute några år för sent. -cry-.gif
Wilmer
Gäller alltså att ha ögonen öppna...
Starlight
CITAT (Alba @ 22-04-2009, 19:26) *
Så snyggt.....vill ha.....verkar som om jag är ute några år för sent. -cry-.gif

Japp, det verkar som vi är lite "efter" tyvärr -cry-.gif Hyllorna som visas på bilder här i tråden är ju perfekta!

Jag var en sväng på Rusta och ÖB nu i helgen men tyvärr inget napp. Så det blev en hylla i stål från IKEA, 129 kr var ett överkomligt pris, Lerberg tror jag den hette. Kan försöka lägga ut en bild här när jag skruvat ihop den.

Vill dock tipsa om en riktigt fin blomsterpelare på IKEA, den var visst en nyhet i butiken. Den kostade 500 kr så det var lite dyrare än vad jag tänkt mig, annars hade jag nog slagit till. Den var tänkt att ställa i ett hörn och bestod av en metallställning med runda hål där man stoppade ner krukor, lite svårt att förklara, hittade tyvärr ingen bild på IKEAS hemsida heller. Men om ni har nära till IKEA så kan det ju vara värt en tripp dit kanske. Tror den kan vara jättefin full med pelargoner t.ex.
Österläge
Kolla på Claes Ohlson om du inte redan gjort det, de är fina! Och fortsätt kolla på liknande affärer, det kanske kommer in!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon