Full version: Alliumlökarna...
tepa
Hej

Ifjol på hösten planterade jag Allium innanför kanten på mitt Tulpan/Påsklilje/Krokusland. Ingenting syns ännu. När brukar de dyka upp ? Min zon räknas väl till 3-4. Börjar bli lite orolig...

Hälsn Tepa

HelenJ
CITAT (tepa @ 20-04-2009, 21:23) *
Hej

Ifjol på hösten planterade jag Allium innanför kanten på mitt Tulpan/Påsklilje/Krokusland. Ingenting syns ännu. När brukar de dyka upp ? Min zon räknas väl till 3-4. Börjar bli lite orolig...

Hälsn Tepa

Bladen på mina syns nu, somliga är 3-4 cm höga, några betydligt större. Men jag har zon 2-3, så ha tålamod några veckor till.
tepa
Vá bra, Helen. Jag som nästan trodde de dött...

Hälsn Tepa

gröndal08
[attachment=33753:allium.jpg]
Hej,
planterade även jag i höstas.
Annandag påsk såg jag fina kraftiga blad sticka upp. Vet inte hur det gått sedan dess. De finns ute på sommarstället i Stockholms skärgård och har inte varit ute sedan dess.
Hans
P.S Det är även tulpaner på bilden men de med spetsiga blad är Allium aflatunense
Myosotis
Mina har inte heller dykt upp (zon 3), jag vet inte om de lever för en mullvad har grävt precis där. De kanske torkade ihjäl under den tiden de hängde med rötterna i luften?
L.avendel
Mina är redan i knopp längst ned i bladrosetten, men jag är i zon 2 och de står väldigt skyddat i söderläge. Men de var små länge, sedans atte de fart som bara den. Lycka till!
Maggan H
Mina är ca 25 cm med knopp, zon 1.
Myosotis
CITAT (Myosotis @ 23-04-2009, 22:30) *
Mina har inte heller dykt upp (zon 3)...

Nu tittar de upp!! yahoo.gif
tepa
Hej

Mina har kommit upp nu äntligen, iaf några. Det är en låg sort, med gula blommor. Det måste vara dom, är iaf där jag planterade. Men jag vet ju inte hur dom ska se ut. Tror ni att dom kommer tidigare nästa år ? Så dom gör nån nytta med att hålla Bambi borta från mina Tulpaner, som står bakom ?

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon