Full version: NY-KLICKA!
Meriona
Nu kan ni börja klicka igen!
Ettklickförskogen
Ingen bestämd skog ännu, men sätt igång nu när knappen finns där igen! smiley_small_hug.gif
Lars-Olof Arvids
"Klick!" smile.gif

Olle
Betty
Har klickat - och har genväg till sidan på skrivbordet så att jag aldrig glömmer. smile.gif
Meriona
Härligt! Man kan tipsa EKFS om skyddsvärd skog som ska bli nästa att rädda, har ni någon som ni vill tipsa om så gör det!
Lars-Olof Arvids
I Svartedalen finns ett värdefullt område som nu hotas av att Sveaskog tänker sälja ut det. Området gränsar till ett naturreservat och är riksintresse för både naturvård och friluftsliv. Nu har jag mailat till vår skogsansvarige i Naturskyddsföreningen och frågat om han tror att "klicket" kan vara ett sätt att rädda det.

Olle
kasam
Klick! tummenupp.gif
Meriona
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 21-04-2009, 13:23) *
I Svartedalen finns ett värdefullt område som nu hotas av att Sveaskog tänker sälja ut det. Området gränsar till ett naturreservat och är riksintresse för både naturvård och friluftsliv. Nu har jag mailat till vår skogsansvarige i Naturskyddsföreningen och frågat om han tror att "klicket" kan vara ett sätt att rädda det.

Olle

Bra jobbat Olle! Meddelar du oss vad du får för svar? tummenupp.gif Jag måste ta mig dit!
Nostalgia
KLICK smile.gif
Myosotis
Tack! Det hade jag nog missat annars!
Aqvakul
*klick*
ängsvädd
klicketiklick smile.gif
Meriona
Heja på, det finns hopp om mänskligheten! Iallafall på Odla!

wub.gif
Monaxe
klickat
Boxer
*klick*

Tack för tipset! tummenupp.gif
Meriona
Ni är så härliga, heja på! wub.gif

Boxer - varje gång jag ser din bild så tänker jag på min älsklingshund Uno.... yahoo.gif Inte min egen men vi lånade honom ofta.
Danne031
Tack för att du har klickat och hjälpt till att bevara 2.2 dm² gammelskog.

Kan man lite kortfattat få förklarat hur det fungerar kanske? Vart kommer pengarna ifrån och sådär?
Huggorm
CITAT (Danne031 @ 21-04-2009, 23:18) *
Tack för att du har klickat och hjälpt till att bevara 2.2 dm² gammelskog.
Kan man lite kortfattat få förklarat hur det fungerar kanske? Vart kommer pengarna ifrån och sådär?

Reklamintäkter från annonserna som är på sidan där du klickar
FixaIgenväxtTrädgård
Föreningen söker sponsorer, framför allt sådana som lägger en summa som varje klick långsamt "tar en tugga av" när summan är uppäten har sponsorn gjort sitt och bidagit med en fin summa som nästan oavkortat går till kostnaderna för inköp av skogsmark som är skyddsvärd. Sponsorn i sin tur har fått reklam genom att vi ser vilka som sponsrar när vi klickar. Flera personer jobbar ideellt med att driva sidan, marknadsföring av den, söka sponsorer etc. etc.

Läs mer på deras hemsida www.ettklickforskogen.se
Biggan_
klickat tummenupp.gif
Aqvakul
Dagens klick är härmed exekverat...
Lars-Olof Arvids
Klick på er! smile.gif
Vår skogsansvarige skriver att det blir svårt att rädda Svartedalen med "klicket". Området är stort (dyrt att skydda) och har visserligen stora naturvärden, men inte tillräckligt koncentrerade på en liten yta för att vara intressanta i det här sammanhanget. Vi får försöka rädda det på annat sätt.

Olle
Huggorm
Sedan ligger väll Svartedalen också i Göteborgsområdet? Förmodligen blir det väll en skog i någon annan del av landet denna gång. Jag hoppas på en lövskog och ingen barrplantering denna gång!
Meriona
Men barrplantering var ju inte Verle, det var gammelskog. Men med mycket barr förvisso.

Ja det ska bli spännande att se vad för skog vi klickar för. Men det var bara drygt 3000 som klickade igår, vi får försöka hojta lite högre... laugh.gif

CITAT (Lars-Olof Arvids @ 22-04-2009, 08:23) *
Klick på er! smile.gif
Vår skogsansvarige skriver att det blir svårt att rädda Svartedalen med "klicket". Området är stort (dyrt att skydda) och har visserligen stora naturvärden, men inte tillräckligt koncentrerade på en liten yta för att vara intressanta i det här sammanhanget. Vi får försöka rädda det på annat sätt.

Olle

Det var synd Olle, men bra att att vara realistisk också! tummenupp.gif
amaira
Klick! tummenupp.gif
Danne031
Tack för förklaringarna smile.gif
Monaxe
*klick*
ängsvädd
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 22-04-2009, 08:23) *
Klick på er! smile.gif

Olle

Svårt kanske - men säkert inte omöjligt. Vad förlorar man på att försöka? Det bästa är väl att låta Ett klick för skogen avgöra huruvida det är ett lämpligt projekt för dem eller inte. Jag skulle absolut ha kontaktat Klicket med en förfrågan - annars skulle jag ångra mig efteråt att jag iaf inte försökte sad.gif
kasam
Klick! yes.gif
karinb2
Klick!
Meriona
4463 kronor igår, det går åt rätt håll! Heja på! kompiskram.gif
Meriona
PUTT! whist.gif
Myosotis
Nu är Ett klick för skogen igång igen efter att ha legat nere ett tag. Jag upptäckte det idag, hoppas jag inte har missat så många dagar.

Klicka gratis här för att bevara gammelskog!
Meriona
Det är bra Myo att du påminner, för det är dåligt med klickare nu, mellan 4000 till 6000 per dag bara....
Betty
CITAT (Myosotis @ 13-07-2009, 09:44) *
Nu är Ett klick för skogen igång igen efter att ha legat nere ett tag. /...

confused.gif , legat nere? Det har jag inte märkt, jag har klickat varenda dag. Under en tid har det bara varit kring 200-400 klick per dag - men inte har sidan "legat nere".
Meriona
Inte sidan, men klickfunktionen låg nere ett tag pga avsaknad av sponsor.
Betty
Jag klickade varenda dag - även om det inte fanns sponsorer... det funkade precis som vanligt. g.gif
Meriona
Det var mysko, det stod ju en stor text att klicket var stängt? Dina klick genererade inte några intäkter är jag rädd. Det var bara max ett par veckor det var borta i denna omgången....
Betty
Jag har inte haft nån sådan text på "min" klicksida blink.gif . (Jag har sidan som genväg på mitt skrivbord)
Meriona
Låter väldigt konstigt, inte finns det väl två klicksidor? Om du kollar på din sida, hur många klickade igår? 5928?
Danne031
6437 igår för mig, jag märkte inte heller att den var stängd, däremot märkte jag nyligen att ett klick gav 2.75 istället för 2.

Jaja, funkar i alla fall smile.gif
Meriona
Men Danne, du kollade ju efter midnatt, så klart fick du ett annat resultat... laugh.gif
Jajjamen, att den funkar är ju det viktiga! Nu hoppas jag att de snart hittar en bevaringsvärd (heter det så?) skog också, då tror jag att det blir bättre fart på klickandet. yes.gif
Danne031
duh.gif
Meriona
CITAT (Danne031 @ 14-07-2009, 10:00) *
duh.gif

a0a.gif
Meriona
Efter ett uppehåll återigen, så går det nu att klicka för fullt. Så sätt igång vet ja! yahoo.gif
Myosotis
Näää... jag tror jag ska sluta klicka. Vad är det för dumheter som händer nu när man klickar?!! Jag vill inte bli vidarebefodrad till reklamsidor. thumbdown.gif Eller så klagar den på att jag inte accepterar cookies. En gång föreslog den att jag skulle göra en insats genom att klicka (vilket jag precis hade gjort). angry.gif Sånt där får mig att tappa tålamodet. Hur vet jag att klicket har registrats om jag hamnar på en sida för barnkläder?! wacko.gif
Wilmer
Det är väl ett sätt att få in reklampengar.. Men det vore kul att få veta om klicket reggats!

Jag har också fått meddelandet att klicket låg nere under en period.
MogataMupp
"KLICK"
Lotta22
Klickat och gått med i Facebookgruppen yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon