Ann-Christine
Jag har odlat dahlia för första gången och det har gått bra. Idag har jag grävt upp knölarna så nu undrar jag hur man övervintrar dom
Sylvia
Läs här: Dahliaupptagning
rosettei
Har aldrig haft dahlia förut

men nu har jag bestämt mig att nästa år ska jag ha många dahlior
jag är bara orolig för övervintringen måste hitta ett rum som inte är så varmt i
medans jag drömmer om många massor med dahlor och tittar på bilder
kom jag in på den här sidan. Sidan är på engelska

Dahliaodling
tycker den var intressant att läsa
bl.annat bilden på dahliaögat, hur det ser ut

dahaknöl med "öga"

Är det nån som brukar övervintra dahliaknölar och inte kan ha det så svalt till knölarna?
marie i Tierp
jag har haft mina dahlior vinterförvarade i både svalt o varmare,det spelar ingen roll vilket om man bara ger knölarna lite tid på sig. Kanske ni blir lite klokare av denna länkAllt om Trädgård
rosettei
rolleyes.gif
CITAT
jag har haft mina dahlior vinterförvarade i både svalt o varmare,det spelar ingen roll vilket om man bara ger knölarna lite tid på sig. Kanske ni blir lite klokare av denna länkAllt om Trädgård

Tackar ,
skönt att läsa det, då finns det hopp
marie i Tierp
CITAT (rosettei @ 06-10-2003, 15:50)
Har aldrig haft dahlia förut

men nu har jag bestämt mig att nästa år ska jag ha många dahlior
jag är bara orolig för övervintringen måste hitta ett rum som inte är så varmt i
medans jag drömmer om många massor med dahlor och tittar på bilder
kom jag in på den här sidan. Sidan är på engelska

Dahliaodling
tycker den var intressant att läsa
bl.annat bilden på dahliaögat, hur det ser ut

dahaknöl med "öga"

Är det nån som brukar övervintra dahliaknölar och inte kan ha det så svalt till knölarna?

GRattis du har hittat till en av dom bästa förädlarna. Waines dahlior är fantastiska.
rosettei
smile.gif
Det var värst.
Han skriver intressant.
Roligt med personer som generöst åskådliggör sin kunskap.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon