wisteria lane
Ska gräva bort gräsmattan och anlägga planteringar för att beskriva en långtida planering kort. Tar gärna emot tips! Ska låta en grävare ta bort gräsmattan och köra på ny jord. Men de perenner och buskar som finns nu måste jag flytta. När är det bäst att göra detta? Anlägga i höst och plantera i vår? Vad är isf bästa förvaring för växterna? Jordslå (bra ord men hur gör man?) i kompost eller? Tacksam för svar, finns säkert några av er som är visa av erfarenhet! help.gif
Thé
Jag vet inte vilken zon du bor i, men i mildare zoner är höstplantering det allra bästa. Planterar man på våren får man springa och vattna stup i kvarten (naturligtvis måste man vattna höstplanterat på våren efter också, men det är inte lika känsligt). Enda nackdelen är väl att tunga maskiner kör sönder mer på hösten. Eller hinner du inte både anlägga och plantera under hösten?
Aqvakul
kan du klara av allt i september/oktober, så är det nog det bästa... (gäller ej zon 6 och kallare)
wisteria lane
Ok, det bästa är att göra allt i höst förstås. Osäker om jag hinner det... Tack för svaren! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon