Full version: Växthus Linné 125
¤¤bettan¤¤
Är det någon som har någon erfarenhet av Växthus Linné 125 från skånska byggvaror?
Detta är mitt första växthus jag ska skaffa mig.
Man funderar ju på storlek och kvalitet på växthuset.
Säkerhetsglas hade jag tänkt mig för jag vill ju se in och ut om man sätter sig i en stol i växthuset.
Är det bättre att köpa ett från Willab? Bättre kvalite där eller?
Jag tycker de verkar lite dyrare.
Ge mig gärna några råd.

Kram från Bettan
uno
Jag kollade på huset,det verkar vara bra pris men några saker kan Du fundera på.
Sidohöjden 175 cm är ganska bra men bättre är att ha 200 cm eller högre.

Vad jag särskilt noterade som minus var att det endast var 4 st. öppningsbara fönster, det är för lite.
6 st. öppningsbara fönster är bra mycket bättre. Kanske går det att köpa till.

Om Du tänker använda växthuset under vintern är en stalldörr bättre. Tätare och lättare
att öppna när det fryser på.

Om jag skulle köpt växthus nu då hade jag valt glas i sidorna
och kanalplast i taket.

Lycka till!
¤¤bettan¤¤
CITAT (uno @ 23-04-2009, 21:49) *
Jag kollade på huset,det verkar vara bra pris men några saker kan Du fundera på.
Sidohöjden 175 cm är ganska bra men bättre är att ha 200 cm eller högre.

Vad jag särskilt noterade som minus var att det endast var 4 st. öppningsbara fönster, det är för lite.
6 st. öppningsbara fönster är bra mycket bättre. Kanske går det att köpa till.

Om Du tänker använda växthuset under vintern är en stalldörr bättre. Tätare och lättare
att öppna när det fryser på.

Om jag skulle köpt växthus nu då hade jag valt glas i sidorna
och kanalplast i taket.

Lycka till!

Tack för tipsen Uno!
Jag har varit lite inne på kanalplast i taket.
Nu har jag lite att fundera på när jag kommer dit.

Mvh Bettan
Jenny1972
Bettan har du beställt något växthus än? Vad blev det för sort och storlek? Jag har inte beställt än, har sån beslutångest så jag kan inte bestämma mig...
¤¤bettan¤¤
CITAT (Jenny1972 @ 05-05-2009, 19:29) *
Bettan har du beställt något växthus än? Vad blev det för sort och storlek? Jag har inte beställt än, har sån beslutångest så jag kan inte bestämma mig...

Hej Jenny! Jo nu är det bestämt. Men vi var tvungna att åka till Båstad i Lördags o kolla en extra gång på växthuset.Vi tog lite kort på växthuset. Kan vara bra när vi ska montera upp att.
Så det blev ett grönt lackerat Maxi 4 14,21 till paketpris med en dubbeldörr.
Det kommer ca vecka 22-23.
Ska blir himla kul. Men nästa år blir nog roligare när man har allt färdigt o kan driva upp allt tidigare.
Så nu håller jag på att forska om vinrankor. Tänkte att jag skulle ha en inne i växthuset och en ute på en södervägg.
Men jag får inte fram någon information om vindruvan Vanessa.
Hur går det för dig?Vad lutar det åt?/Bettan
Jenny1972
Hej!
Lutar mest åt ett Maxi 4 från Willab i rött. Men igår fick jag se ett växt/lusthus som någon hade fixast i rött från Hobbydrivhus.se som heter Paviljong 600. Ett sånt skulle jag kunna tänka mig om man kan få det lackerad i rött. Väldigt tjusigt. Skulle dock vila höra lite om det var svårt att montera, stabilitet osv. Men annars lutar det åt ett (storleken mindre än ditt) sånt som du köpte fast rött. Jag har röda dörrar och vill färgmatcha lite...

Spännande detta med växthus. Skall du ha sten eller jordbäddar? Själv skall jag ha sten, tänkte försöka få tag på något begagnat. Det borde nog gå nu när det är sommar,är inte så noga med vad det blir, betongplattor kan också vara fint. Vill inte att det skall bli för dyrt..

Väntar på bilder sedan när du fått ditt!!! Jag lovar att lägga in bilder när jag fått mitt på plats men det blir nog inte förrän i sommar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon