¤¤bettan¤¤
I morgon ska vi åka till skånska byggvaror i Helsingborg.
Jag kanske är ute lite sent i år med att skaffa växthus.
Är det någon som har något tips att ge mig som jag ska tänka på?
Fundera på att köpa Linne 125.

Kram från Bettan
Jenny1972
Du får rapportera vad du tycker om det. Sitter fortfarande i valet och kvalet mellan ett Linné växthus och Willabs Euro Serre Maxi 4 (har jag för mig det heter...) Willabs har jag sett i verkligheten men inte Linnéväxthuset och det är ju lite långt att åka till Skbv från Karlstad så jag skulle bli jätteglad om du kan rapporter hur det verkar med stabilitet odyl.
Hälsningar
Jenny
¤¤bettan¤¤
CITAT (Jenny1972 @ 23-04-2009, 20:43) *
Du får rapportera vad du tycker om det. Sitter fortfarande i valet och kvalet mellan ett Linné växthus och Willabs Euro Serre Maxi 4 (har jag för mig det heter...) Willabs har jag sett i verkligheten men inte Linnéväxthuset och det är ju lite långt att åka till Skbv från Karlstad så jag skulle bli jätteglad om du kan rapporter hur det verkar med stabilitet odyl.
Hälsningar
Jenny

Det ska jag göra.
Jag har oxå funderat på Euro Serre Maxi 4 och jämfört med Linne 125 men tyckte priset var för högt.
Så Linne detta låg mer i min prisklass.
Min sambo vill oxå kolla stabilitet o dyl, man vill ju ha det bästa oxå.

Mvh Berit
¤¤bettan¤¤
CITAT (Jenny1972 @ 23-04-2009, 20:43) *
Hälsningar
Jenny

Det blev en lång dag i går.
Vi åkte till skånska byggvaror först.
Tittade på Linne den verkade bra o rejäl stabiliteten.
Men dörrarna blev en besvikelse, de verkade bara medskickade.
Inget handtag att öppna med bara en nyckel.
I så fall får man sätta på något hantag eller dyl.
Bra att slippa trösklen i allafall.
Sen tog vi en tur till Willab garden.
Visst är de mer rejälare där i konstruktionen.
Fast de är nästan dubbelt så dyrt om man jämför med Euro Serra Maxi 4.
Sen vill man ju ha en dubbel skjutdörr eller dubbel stalldörr.
Just nu så går det runt med alla växthusen man har tittat på, absolut ingen lätt affär.
Man vill ju blir nöjd i många år framöver.
Fick lite tips av Uno, med växthus.
Hör av dig Jenny hur du kommer att göra
Jenny1972
Hej Bettan!
Inte kul att höra att dörren inte verkade bra, den skall ju användas mycket. Undrar om de haft några klagomål på den?
Har du bestämt dig vilket växthus du skall välja? Problemet med Linné för min del är att det finns ju inte heller i rött, vilket jag vill ha. Men Willabs är så mycket dyrare så det blir nog Linné ändå? Beslutsångest har jag! /Jenny
¤¤bettan¤¤
CITAT (Jenny1972 @ 26-04-2009, 13:40) *
Hej Bettan!
Inte kul att höra att dörren inte verkade bra, den skall ju användas mycket. Undrar om de haft några klagomål på den?
Har du bestämt dig vilket växthus du skall välja? Problemet med Linné för min del är att det finns ju inte heller i rött, vilket jag vill ha. Men Willabs är så mycket dyrare så det blir nog Linné ändå? Beslutsångest har jag! /Jenny

Hej!

Jag har inte bestämt mig än.
Jag väger nackdelar och fördelar fram och tillbaka.
Så jag har beslutsångest oxå.
Nu kolla jag lite på Juliana senior 14,5 m2 om det skulle räcka till för istället för Maxi 4 14,1 m2.
Det är ju sidohöjden som inte är så hög, men 8 fönster o stalldörr verkar ju bra att kunna öppna halva dörren på sommaren och inga djur kan komma in.
Men läst i någon tråd att den är inte så kraftig byggd som Maxi 4.
Där är det ju bara 8 automatiska öppnare jag behöver köpa till och ev skuggardin.
Det blir nästan 7 tusen billigare än med Maxi 4 14,1 m2.
Jag börja snart undrar om det blir nåt växthus i år.....
Det hjälper inte att sova på saken/Mvh Bettan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon