stennie
23-04-2009, 14:29
Hej alla!
ja nu äntligen har jag bestämt mig...Jag tänkte fixa ett litet växtloppis (hemma hos mig).
Om någon är intresserade både av att köpa och sälja så är ni så hjärtligt välkomna.
Jag har ett par grannar som också kommer att sälja.
Det hade varit roligt om det samtidigt kunde bli till en liten ODLA träff.
Vad säger ni ...det var ju länge sen vi sågs!
Har aldrig varit på någon Odla-träff, men det vore roligt.
Var ligger "syd" lite närmare bestämt?
stennie
23-04-2009, 15:16
Oj förlåt..

.snacka om att vara otydlig..mitt syd ligger i Trelleborg!
Okej! Då vet jag, tack.

Det är en bit från mitt "syd", tyvärr.
Väldigt nära mitt "syd". Det är nu bara fråga om datum. Har redan en del inplanerat. Du kan väl sända mig ett PM med uppgifter.
strandskatan
23-04-2009, 16:45
VAR? NÄR? PM:a mig också!
fruktis
23-04-2009, 17:04
Hörrni!!!
Är inte detta en jättebra idé??
Det finns ju jättemånga trädgårdsföreningar runt om i landet som ordnar växtbytar dagar och annat vilket ju är otroligt kul! Men borde det inte vara fullt möjligt att skaparna av denna sida får fram en sajt, ett "mötes register". Där kan de som är intresserade av att arrangera växtbytarträffar eller auktioner registrera träffen som man som medlem här sen kan anmäla sig till?
vore väldigt spännande!
17 maj är det ju, det står i rubriken...
Stennie! Räkna in mig...
//Ciczi
strandskatan
23-04-2009, 17:10
Hoppsan, blev så ivrig att jag inte läste ordentligt...
Vilken härlig idé!!!
Jag har aldrig varit på någon Odla-träff, så det vore ju toppenkul.
En del inbokat, men kan säkert att fixa o trixa... vilken tid är det tänkt?
Är det i eller utanför Trelleborg?
Toppen om du kan pm:a uppgifter, tack!!!
Dessutom... är det OK att ta med sig andra - odlare, men ej odlaiter??? (smått otroligt, men jodå, det är sant, det finns sådana

)
nelly.trott
23-04-2009, 18:46
Riktigt roligt =) kan jag också hänga med ??
Jag bor i Trelleborg själv så jag vet var Stennie bor och det är lite i utkanten av Trelleborg. Man kan åka kommunalt om man vill till en träff.
Ciczi
Tja, jag har inte heller så långt, bara 6 mil. Så jag funderar på att också komma.
Helgen därpå (sön 24 maj) ska medlemmar i Sjöbo trädgårdsförening ha växtmarknad bakom Sjöbo Gästgivaregård, mellan kl 11 - 13. Alla är hjärtligt välkommna.
stennie
24-04-2009, 08:49
ALLA är hjärtligt välkomna

, jag kommer även att reklamera för detta på andra sätt...så jag hoppas att det kommer många!
Hoppas att det blir fint väder den dagen!
Som Ciczi skrev så bor jag i utkanten av stan och stadsbussen stannar utaför min dörr.
Är sugen att hänga på...
Vad kommer ni att sälja/byta för något...?
Jag har mycket tomater över. Är det något som brukar "gå".
Vad brukar ni ta betalt för era växter? Tycker det är så svårt att veta...
Visst är det svårt att veta vad man ska ta betalt för sina växter. Det är upp till var och en och det är lika svårt varje gång. Tomater går säkerligen
//Ciczi
Hej!
Hur många blir vi nu då? :-))
Biggan_
10-05-2009, 09:43
Detta har jag totalt missat!
Någon som kör förbi Lund öster och ner?
Hej Biggan !
Verkar inte vara någon från Lund...kan du inte locka någon granne eller nått att köra..?
CITAT (Biggan_ @ 10-05-2009, 10:43)

Detta har jag totalt missat!
Någon som kör förbi Lund öster och ner?
Hejsan!
Jag kommer (förmodligen) att åka från Malmö Central (buss) till Trelleborg och sedan stadsbuss (ev promenad, 7 min stadsbuss kan ju inte vara så långt....) ut till Stennie, jag har kollat Skanetrafikens hemsida och det verkar rätt smidigt.
Tyvärr har jag inga växter att sälja denna gång...
Ska bli kul att ses!!!
/Kasam
nelly.trott
11-05-2009, 10:50
Vi skall nog åka bil från malmö- skal bara få bekräftad från maken min att han inte har andra planer den dagen. isf kan du åka med Kasam
Jag har lite problem hur fasen jag ska få in alla växter i bilen. Jösses, vad tomater och annat växer så det knakar när vädret har varit såhär bra. Tur att träffen är redan på söndag.
stennie
12-05-2009, 20:34
Har ni sett.....det ser ut som vi ska få hyfsat
VÄDER!
stennie
13-05-2009, 06:32
Är det verkligen inga fler Skåningar som har lust/kan komma!...eventuellt ge Biggan en skjuts!
Aqvakul
13-05-2009, 07:47
Passar barnbarnet - annars så hade jag gärna kommit.
stennie
13-05-2009, 08:59
CITAT (Aqvakul @ 13-05-2009, 08:47)

Passar barnbarnet - annars så hade jag gärna kommit.
Ta med barnbarnet!
HAr vi kommit fram till någon tid? Eller är det jag som inte kan läsa innantill...?
Ciczi
stennie
13-05-2009, 12:01
Oj då, jag Pm:ade dom andra med adress och tid, och då "glömde" jag ju dig eftersom du ju vet var jag bor

I alla fall så är Loppisen mellan kl 10:00 och 15:00
Himla trevligt initiativ!

Jag bor i Lund hade gärna åkt ner till Trelleborg om jag sett det tidigare. men det kanske blir fler tillfällen?!
stennie
14-05-2009, 06:14
Det är väl inte för sent...det är bara att komma!
Är där någon som har en planta av tomaten Sungold över så är jag väldigt intresserad. Ta med den på söndag!
Söker även stickling av någon god fikonsort, dubbel vallmo-flerårig, brudslöja-vit eller rosa, månviol, mullbär-svart.
Ifall det är någon som är intresserad kan ni få komma till min trädgård efter att vi har varit hos Stennie. Jag bor i centrala Trelleborg inte långt från Stennie. Det är egentligen inte mycket att visa upp men ni får klart komma om ni vill ändå?
mvh Ciczi
Det ser ut till att bli bra väder imorgon!! Kanske tom lite sol.
stennie
17-05-2009, 07:35
Solen skiner från en klarblå himmel !!!!
Välkommna !
stennie
17-05-2009, 17:35
Tack allihopa för en mycket trevlig dag!
Det var så underbart att få prata trädgård sådär i flera timmar!
Och roligt att få ansikten på fler nick!
nelly.trott
17-05-2009, 17:42
Det kanske var en kort stund för mig och min helt ointresserade make men nästa träff/loppis blir det nog en längre stund =) TACK SÅ JÄTTE MYCKET för jätte fina växter jag har fått köpa.... nu är de planterade och jag håller tummarna för att de skall ta sig =) tog foto på de nu och så tar jag foto sen när de vuxit till sig =)
Tack ännu än gång!
P.s
Tiny är bara för söt !!!!!!!
edit:en blomma till Stennie
Tack Stennie för att vi fick komma till din fina trädgård.
Vädret var ju helt perfekt...soligt och fint. Nu smattrar regnet på rutorna igen!
Tack för en snabbvisit hos dig. Hoppas det blir längre en annan gång. Trevligt att få en del "ansikten".
Ha det bra alla.
CITAT (stennie @ 17-05-2009, 18:35)

Tack allihopa för en mycket trevlig dag!
Det var så underbart att få prata trädgård sådär i flera timmar!
Och roligt att få ansikten på fler nick!
Tack själv för en härlig eftermiddag: Trevliga nya bekantskaper - både forumister och andra, Stennies vackra trädgård, soligt väder och dessutom... en stor kasse fylld med växter (fynd såklart) med mig hem.
Ja, då detta var min allra första odla-träff: Kände mig varmt välkommen från första stund - tackar såväl värdinnan som er andra för det!!!
Biggan_
17-05-2009, 20:21
Tack för en mycket trevlig dag i din fina trädgård Stennie!
Ni som inte kom, eller kunde komma, missade helt klart något!
Jag kom hem med en hel kasse fina växter som jag inte ens visste att jag behövde!
Jag tackar också er andra för trevligt sällskap! Jättekul att träffa odlaiterna bakom nicken!
....och vi hade ju i allfall tur med vädret!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.