Ser inte den här plantan väldig underlig ut? Den skjuter ut nya skott överallt. Längst ner växer det nya skott lodrätt neråt, efter stammen och i varje nod kommer det ut flera nya skott. Inte gör det mig någonting men jag tyckte att det var underligt. Har ni sett någonting liknande förut?
Åsa, mälardalen zon 2
24-04-2009, 16:54
Jag tycker den ser helt normal ut, en basilikaplanta som har det ljust och inte måste trängas med en massa andra basilikaplantor grenar sig långt ner och de skjuter skott sådär i bladvecken.
Nauti
24-04-2009, 16:58
Det har aldrig hänt med min vanliga storbladiga basilika som är det enda jag odlat förut. Därifrån har det som vanligt kommit ett skott från varje nod och inte mer. Nu kommer det upp till fyra stycken ju. Jag trodde att jag haft turen att få något konstigt missfoster till basilikaplanta
MariaS
24-04-2009, 19:17
Kan bero på att det är olika sorter också. Olika basilikor växer olika
Nauti
24-04-2009, 20:04
CITAT (MariaS @ 24-04-2009, 20:17)
Kan bero på att det är olika sorter också. Olika basilikor växer olika
Ja, det är klart Jag som trodde jag fått en rolig plantan och tyckte att det var roligt. Glädjedödare!
MariaS
24-04-2009, 20:17
CITAT (Nauti @ 24-04-2009, 21:04)
Ja, det är klart Jag som trodde jag fått en rolig plantan och tyckte att det var roligt. Glädjedödare!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.