Ezereht
Var på Trädgårdsmässan i dag. Jag kan bara hoppas det blir bättre i morron, för jag var rätt besviken. Hade hoppats hitta lite rosor men det var skralt. Smultronstället hade bara små krukrosor ( a la ha på köksbordet och släng sen). Granån hade lite Kanadarosor, 3-4 sorter, men ingen av dem jag ville ha. Sen var det ett ställe till som också hade lite kanadarosor, 2 sorter, JP connel och Louise Bugnet tror jag. Man får hoppas det kommer fler utställare i morron annars tycker jag inte det var värt 70kr i inträde för mig i alla fall.

Köpte en pion till slut i tröst till mig själv, knalligt ceriserosa, lite enkel med sån där liten bullig "tofs" i mitten. Funderar på vart jag ska ha den, gillar pioner mycket torrt eller lite blött? Det är dom två rabattalternativen jag har. Hade ju tänkt komma hem med en ros .. dunno.gif
Stiffe
Vad innebär lite blött mer i detalj?

Tror du plantskolorna tycker det är för tidigt med rosor i Ume?

/S
Ezereht
Mjeo alltså många får ju in dom nästa vecka. De som kom från ovan Kalix sa deras är ännu frusna i jorden. Men jag var på mässan för två år sedan och då hade dom mycket mer. Då var det mer utställare och några från längre söderifrån. Det är ju inte direkt för tidigt på sätt och vis, man kan ju gräva. Möjligen skulle man få skydda dem lite nån vecka till om dom hade massa blad och så. Det här är ju enda trädgårdsmässan vi har, så inte som man kan få en till chans sen. Nu blir det till att beställa på nätet om det inte finns i stan resten av sommaren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon