Chamomille
Har sett några gånger i frysdisken på Coop nån slags fågel. Vad jag minns så är dom obetydligt större än en domherre. Vad kan det vara? Nu vet jag ju iofs inte hur en plockad domherre ser ut... blush.gif
Netha
Kanske en Vaktel
Biggan_
Det är inte köttbullar?... eller järpar? crazy.gif
Fryst fågel

Vaktel

Chamomille
Köttbullar... rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Kan nog vara Vaktel då. För de var små.

Köttbullar... LL Du är inte klok a0a.gif

Y
Farbror Blå
Snorkråkor är minsta, väl?

Var det bara jag som tyckte dom såg uuräckliga ut? ohmy.gif no.gif help.gif sick.gif fear.gif
Chamomille
sleeping.gif Riktigt såå små var dom inte Farbror Blå giggle.gif rotfl.gif
Myosotis
sick.gif Vilken äcklig bild.

Köttbullar! rotfl.gif Med vingar! rotfl.gif Ungefär som en gärdsmyg då...
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 24-04-2009, 23:08) *
sick.gif Vilken äcklig bild.
Köttbullar! rotfl.gif Med vingar! rotfl.gif Ungefär som en gärdsmyg då...

rotfl.gif a0a.gif

Det såg nästan ut som människor på bilden sick.gif Ja, så ser de inte ut i frysdisken i alla fall.
Berith
Guuuud vad äckligt!! sick.gif Nej tack, jag håller mej allt till vanlig kyckling.

Den vanligaste fågeln annars är ju fönsterhaken, med sängknarren på andra plats. Och gnällpiparen! Fast ingen av dom finns väl i frysdisken...? g.gif
KURT
Även om de säkert inte ofta finns i affärens frysdisk så är ju faktiskt ganska många småfåglar jaktbara i Sverige (oftast som skyddsjakt under vissa förhållanden) t ex:

nötskrika, björktrast, koltrast, stare, gråsparv och pilfink

En bröstfilé av björktrast väger ca 25 gram.
Chamomille
CITAT (Berith @ 25-04-2009, 07:12) *
Guuuud vad äckligt!! sick.gif Nej tack, jag håller mej allt till vanlig kyckling.

Den vanligaste fågeln annars är ju fönsterhaken, med sängknarren på andra plats. Och gnällpiparen! Fast ingen av dom finns väl i frysdisken...? g.gif

Fönsterhakar har vi inga. Inga sängknarrare heller. Gnällpipare emellanåt kanske... a0a.gif

Berith
sick.gif Nej tack också till dom fåglarna Kurt räknar upp.

Hur ser man skillnad på taltrast och björktrast förresten? Jag har jättesvårt att avgöra vem som är vem. Däremot kan jag lätt avgöra vem som är nyktrast.
Meriona
Blurk, jag har ätit duva på en fin-restaurang i Paris, det var INTE gott. Men så lagar ju fransmännen aldrig färdigt sin mat, hade den varit lite mer well-done så kanske den varit mer angenäm. Vaktel har jag inte smakat på, men jag tror inte det lockar mig heller. sick.gif
Chamomille
CITAT (Berith @ 25-04-2009, 09:14) *

Hur ser man skillnad på taltrast och björktrast förresten? Jag har jättesvårt att avgöra vem som är vem. Däremot kan jag lätt avgöra vem som är nyktrast.

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Velly funny a0a.gif

Edit: Nu kommer sambon skratta hela dagen = inget gjort här, förutom magont.
KURT
CITAT (Berith @ 25-04-2009, 09:14) *

Björktrastens går nedre rygg och svarta stjärt är nog inget att ta fel på, däremot kan taltrasten blandas i hop med rödvingetrast.
Berith
CITAT (KURT @ 25-04-2009, 12:11) *
Björktrastens går nedre rygg och svarta stjärt är nog inget att ta fel på, däremot kan taltrasten blandas i hop med rödvingetrast.

Tackar... Men nu när jag googlar för att jämföra dom så ser jag ju att det som jag trott vara björktrast här ute antagligen är taltrast. Har inte sett den på några dar nu, men jag har inget minne av att den är lite färgad på bröst eller vingar.

Björktrast
Taltrast
Rödvingetrast
Chamomille
CITAT (Berith @ 25-04-2009, 14:14) *
Tackar... Men nu när jag googlar för att jämföra dom så ser jag ju att det som jag trott vara björktrast här ute antagligen är taltrast. Har inte sett den på några dar nu, men jag har inget minne av att den är lite färgad på bröst eller vingar.

Björktrast
Taltrast
Rödvingetrast

Jaha. Och hur ser Nyktrasten ut då unsure.gif
Berith
CITAT (Chamomille @ 25-04-2009, 14:19) *
Jaha. Och hur ser Nyktrasten ut då unsure.gif

blush.gif Jag hittade ingen bild...
Chamomille
CITAT (Berith @ 25-04-2009, 16:01) *
blush.gif Jag hittade ingen bild...

Inte jag heller blush.gif

rolleyes.gif a0a.gif
zaaritha
Vem fasen vill äta vaktlar?
Wilmer
Efter den bilden, inte jag sick.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon