|
Chamomille
24-04-2009, 20:03
Har sett några gånger i frysdisken på Coop nån slags fågel. Vad jag minns så är dom obetydligt större än en domherre. Vad kan det vara? Nu vet jag ju iofs inte hur en plockad domherre ser ut...
Biggan_
24-04-2009, 20:33
Det är inte köttbullar?... eller järpar? Fryst fågelVaktel
Chamomille
24-04-2009, 20:39
Köttbullar... Kan nog vara Vaktel då. För de var små. Köttbullar... LL Du är inte klok Y
Chamomille
24-04-2009, 21:05
Myosotis
24-04-2009, 22:08
 Vilken äcklig bild. Köttbullar!  Med vingar!  Ungefär som en gärdsmyg då...
Chamomille
25-04-2009, 02:05
CITAT (Myosotis @ 24-04-2009, 23:08)   Vilken äcklig bild. Köttbullar!  Med vingar!  Ungefär som en gärdsmyg då... Det såg nästan ut som människor på bilden  Ja, så ser de inte ut i frysdisken i alla fall.
Guuuud vad äckligt!!  Nej tack, jag håller mej allt till vanlig kyckling. Den vanligaste fågeln annars är ju fönsterhaken, med sängknarren på andra plats. Och gnällpiparen! Fast ingen av dom finns väl i frysdisken...?
Även om de säkert inte ofta finns i affärens frysdisk så är ju faktiskt ganska många småfåglar jaktbara i Sverige (oftast som skyddsjakt under vissa förhållanden) t ex:
nötskrika, björktrast, koltrast, stare, gråsparv och pilfink
En bröstfilé av björktrast väger ca 25 gram.
Chamomille
25-04-2009, 08:08
CITAT (Berith @ 25-04-2009, 07:12)  Guuuud vad äckligt!!  Nej tack, jag håller mej allt till vanlig kyckling. Den vanligaste fågeln annars är ju fönsterhaken, med sängknarren på andra plats. Och gnällpiparen! Fast ingen av dom finns väl i frysdisken...?  Fönsterhakar har vi inga. Inga sängknarrare heller. Gnällpipare emellanåt kanske...
 Nej tack också till dom fåglarna Kurt räknar upp. Hur ser man skillnad på taltrast och björktrast förresten? Jag har jättesvårt att avgöra vem som är vem. Däremot kan jag lätt avgöra vem som är nyktrast.
Meriona
25-04-2009, 08:15
Blurk, jag har ätit duva på en fin-restaurang i Paris, det var INTE gott. Men så lagar ju fransmännen aldrig färdigt sin mat, hade den varit lite mer well-done så kanske den varit mer angenäm. Vaktel har jag inte smakat på, men jag tror inte det lockar mig heller.
Chamomille
25-04-2009, 08:50
CITAT (Berith @ 25-04-2009, 09:14)   Nej tack också till dom fåglarna Kurt räknar upp. Hur ser man skillnad på taltrast och björktrast förresten? Jag har jättesvårt att avgöra vem som är vem. Däremot kan jag lätt avgöra vem som är nyktrast.  Velly funny  Edit: Nu kommer sambon skratta hela dagen = inget gjort här, förutom magont.
CITAT (Berith @ 25-04-2009, 09:14)   Nej tack också till dom fåglarna Kurt räknar upp. Hur ser man skillnad på taltrast och björktrast förresten? Jag har jättesvårt att avgöra vem som är vem. Däremot kan jag lätt avgöra vem som är nyktrast. Björktrastens går nedre rygg och svarta stjärt är nog inget att ta fel på, däremot kan taltrasten blandas i hop med rödvingetrast.
CITAT (KURT @ 25-04-2009, 12:11)  Björktrastens går nedre rygg och svarta stjärt är nog inget att ta fel på, däremot kan taltrasten blandas i hop med rödvingetrast. Tackar... Men nu när jag googlar för att jämföra dom så ser jag ju att det som jag trott vara björktrast här ute antagligen är taltrast. Har inte sett den på några dar nu, men jag har inget minne av att den är lite färgad på bröst eller vingar. BjörktrastTaltrastRödvingetrast
Chamomille
25-04-2009, 13:19
CITAT (Berith @ 25-04-2009, 14:14)  Tackar... Men nu när jag googlar för att jämföra dom så ser jag ju att det som jag trott vara björktrast här ute antagligen är taltrast. Har inte sett den på några dar nu, men jag har inget minne av att den är lite färgad på bröst eller vingar. BjörktrastTaltrastRödvingetrastJaha. Och hur ser Nyktrasten ut då
CITAT (Chamomille @ 25-04-2009, 14:19)  Jaha. Och hur ser Nyktrasten ut då   Jag hittade ingen bild...
Chamomille
25-04-2009, 15:04
zaaritha
25-04-2009, 20:39
Vem fasen vill äta vaktlar?
Efter den bilden, inte jag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|