Maggan H
05-10-2003, 11:59
Är det någon som känner igen denna växt? Svenskt o latisnskt namn?
MVH Maggan
Jaha, kunde inte bifoga bild så snälla maila mig så skickar jag bilden!
Nu har jag försökt med fotoalbumet men av någon anledning funkar det inte att ladda upp bilderna och snälla Åsa, jag kunde inte svara på ditt brev heller, vet inte varför det strular men jag fortsätter att försöka med både och.
Åsa, mälardalen zon 2
05-10-2003, 16:09
Vet inte vad som kan vara felet jag skickar en annan mailadress till dig som du kan testa.
eftersom ovanstående inlägg ändrades raderar jag detta. Svara på obefintligt inlägg är ju inte roligt....
Ojj vilken skojig tråd!
Först skriver man nånting som andra inte hinner läsa....
.....sen väntar man nån minut innan man redigerar inlägget!
Jo, jag gick på den enkla (igen). Har skrivit svar på svar på egen fråga (på annat forum) där det verkat som om jag svarar mig själv med ett "goddag yxskaft"-svar, allt p.g.a. att föregående inlägg raderats.
/Smed
Maggan H
06-10-2003, 19:07
Hej igen och ursäkta strulet! Nu har jag laddat upp bilden och den för mig okända växten kallar jag kanarieplanta. Det finns även andra blommor i albumet som jag behöver hjälp med.
Tack på förhand!
MVH Margareta
Hmmm....

Antar att du har ett album här? För att vi ska kunna se det så måste du skriva in ditt användarnamn för albumet i din profilinformation.
Sen ska vi titta och beundra och fundera och säkert också komma på vad det är för växt du har!
Maggan H
07-10-2003, 09:07
Här var det massor att tänka på! Hoppas det fungerar nu då!
Margareta
Ok, nu funkar det, men har du en större bild på exotiken? Svårt att se något på den befintliga bilden. Läcker damm du har, förresten.
Micke
Nå, det var ju inte så svårt ändå. Ballongblomma, kom vi fram till efter lite privatmejlande med större bilder.
Micke
Åsa, mälardalen zon 2
08-10-2003, 08:47
Lite svårt att se vad det är på bilden där det finns 3 numrerade växter även om de var större på min mail. Jag skulle nämligen även vilja se blad, växtsätt och liknande. Nr 1 påminner dock om purpurklätt, har den en gråluden bladrosett är det troligtvis purpurklätt som är en tvåårig växt som gärna frösår sig och trivs i soligt och lite torrare läge.
Maggan H
08-10-2003, 14:50
Tack alla, skönt att det finns hjälp att få när man själv kör fast. Tyvärr vet jag inte mer om de numrerade växterna.
MVH Margareta
Maggan H
12-10-2003, 10:38

Men nu vet jag två av dom, nr 2 är en tagetessort och 3:an heter Spansk jungfru även kallad svartkummin. 3:an tänker jag plantera nästa år så då får mn troligen reda på vad det är.
MVH Margareta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.