Jag har skrivit tidigare om att våra grannar klippt ned alla spireabuskar utanför vårt fönster till min stora sorg. Tack för alla tips jag fick då med hur vi ska göra. Nu kommer fortsättningen. Vi har också haft fina Mahoniabuskar som är hlt nedklippta och en klätterhortensia som är avklippt ca en meter från marken. Det finns ett skott på den en så länge... resten ser dött ut. Det står också en rhodedendron utanför porten som ser ledsen ut. Idag är det gårdsstädning men jag blir så ledsen av att se hur allt ser förstört ut så att jag gick in igen. De klipper först och tänker sen! Kan nån komma med tips med hur vi ska göra. Tydligen så ska brudspirean växa upp igen inom några år. Allt var så fint så det hela känns så onödigt. Vi köpte lägenheten för att det var så bra insynsskydd så en morgon var allt bara borta. Jag undrar om de egentligen för göra så, iaf utan att först säga till? Det är bara utanför våra fönster som det är ett kalhygge. Alla andra har fortf kvar en hel del av sina växter.
Känner att detta blir lite otydligt (är arg) så jag stolpar upp mina frågor.
1. Kommer Mahonian att växa upp inom en snar framtid?
2. Klätterhortensian - bara ett skott. De andras klätterhortensior växer för fullt.
3. Anledningen till att allt skövlades är att nån sa att marken inte har nån näring kvar och att husgrunderna är fuktiga. Samt att tvestjärtarna tar sig in när det är mycket växter. Stämmer detta?
4. Vilken typ av gödsel ska man använda till brudspirean?
5. Kan man rinag och fråga nån om detta?
Hjälp!