|
[attachment=33856:S5030516.JPG] Lucas 10 år. Forfarande "still going strong". Har utan tvivel nio liv denne överlevare. Att han orsakar husse en massa oro när han försvinner några dagar intresserar honom inte. Bara maten är framdukad när han kommer. Visst är dom små personligheter dom små rackarna.
zaaritha
25-04-2009, 20:42
Vår gammelmor som är upphov till resten av våra katter--- har nog "10 liv"! Hon har vart skadad flera ggr--två av dessa:allvarligt! Men hon kom igen! Zirran är fantastisk!
Vilken gosig bild!
balkongodlaren
27-04-2009, 14:11
En så'n go' kissemiss. Min gosegris fyller snart två och jag tror att han försöker kolla om matte har nio liv, för om jag inte får sova på natten snart, bryter jag ihop och hoppar från balkongen. Lugnar de ner sig med åldern, eller har jag bara fått tag i en "vilding"? Det sägs att katter sover 14 timmar om dygnet, men min katt har inte lärt sig räkna, utan är vaken i mer än 14 timmar istället.[attachment=33925:PICT0984.JPG]
 eller, oj, hoppas du får sova snart  .
CITAT (balkongodlaren @ 27-04-2009, 15:11)  En så'n go' kissemiss. Min gosegris fyller snart två och jag tror att han försöker kolla om matte har nio liv, för om jag inte får sova på natten snart, bryter jag ihop och hoppar från balkongen. Lugnar de ner sig med åldern, eller har jag bara fått tag i en "vilding"? Det sägs att katter sover 14 timmar om dygnet, men min katt har inte lärt sig räkna, utan är vaken i mer än 14 timmar istället.[attachment=33925:PICT0984.JPG] Katter är olika. Mina två katter är totalt olika i sätt, matvanor, tillgivenhet mm. Och visst väcker dom mig,ibland flera gånger per natt, men jag bor på landet så på sommaren får ett fönster stå på glänt. Men en sak är säker. Hungriga katter är olidliga katter så får mina sin favoritmat lever eller njure så orkar dom inget annat än att sova.
susanneedgren
27-04-2009, 17:22
Nä, när man skaffar katt försvinner chansen att sova lugnt.
Men visst är hon värd det min lilla Smilla!
[attachment=33928:IMG_2374.JPG]
Katten maja
28-04-2009, 06:29
CITAT (balkongodlaren @ 27-04-2009, 15:11)  En så'n go' kissemiss. Min gosegris fyller snart två och jag tror att han försöker kolla om matte har nio liv, för om jag inte får sova på natten snart, bryter jag ihop och hoppar från balkongen. Lugnar de ner sig med åldern, eller har jag bara fått tag i en "vilding"? Det sägs att katter sover 14 timmar om dygnet, men min katt har inte lärt sig räkna, utan är vaken i mer än 14 timmar istället.[attachment=33925:PICT0984.JPG] Kan det vara så att din kisse är inne katt som mina är jag märkte när de var yngre att om de inte blev akitverade när jag kom hem från jobbet fick jag heller inte sova. Nu har jag två damer men en är gammal så hon tar det lite lungnare men den yngre förmågan är en buse och henne får man leka med när jag kommer hem så hon blir lite trött. Visst sover de mycket men ibland kan de var i farten mycket och sover gärna när vi inte är hemma. Men de är ju för goa så lite störd nattsömn gör inte så mycket ibland
CITAT (Katten maja @ 28-04-2009, 07:29)  Kan det vara så att din kisse är inne katt som mina är jag märkte när de var yngre att om de inte blev akitverade när jag kom hem från jobbet fick jag heller inte sova. Jepps. Sover de på dagen är de vakna på natten, och aktiverar man dem inte försöker de aktivera sig själva (t.ex. genom att utreda hur mycket det låter när blomkrukor ramlar i golvet klockan tre på natten). Aktivera katten på dagen, och låt den inte ligga och sova djupt (gå och prata med den en gång i timmen eller så om den ligger, bara så den vaknar till och inte kan djupsova) så sover den på natten. Sen blir katter också lugnare med åldern. Även den värste vildbasare softar till med tiden.
Gudars vilken stilig katt! Lite lik min Sigvard. Ja dom kan konsten att skrämma slag på en dom små pälsänglarna, Herr Sigvard lyckades med konststycket att bli överkörd i Fredags kväll.
Grannen var vänlig nog att upplysa mig om detta när jag kom hem. Trodde hjärtat skulle stanna på mig. Hittade en uppskakad katt i krypgrunden på huset utan synliga skador men märkbart upprörd.
Så iväg till Blå stjärnan för röntgen och andra trakasserier (enligt Sigvard) sedan fick han till stort missnöje stanna för observation. Detta blev ekonomiskt kännbart eftersom jag min idiot inte kommit mig för att teckna försäkring så det skulle jag bara ha! Nu börjar han bli sig själv igen och vill såklart gå ut men han får allt hålla sig inne tills försäkringen är fixad iaf =).
Katten maja
29-04-2009, 09:00
Vilken tur att han klarade sig  en vetrinärvårdsförsäkring är aldrig fel det vet jag min ena dam [attachment=33998:DSC04277.JPG] fick juvertömerer så jag fick operera henne och då behövde jag bara betala självrisken men vilket var en tur för det kostar en del att operera de små liven men vad gör man inte för sina älsklingar. Hoppas Sigvard är lite försiktigare runt bilar i framtiden nu när han förbrukat "ett av sina nio liv"
Myosotis
29-04-2009, 11:23
CITAT (Gattis @ 29-04-2009, 09:42)  ...Herr Sigvard lyckades med konststycket att bli överkörd i Fredags kväll...  Jag trodde först du menade ihjälkörd  , vilken tur i oturen att han klarade sig!! Hoppas han blir helt bra snart.
Appropå understimulerade katter.....vi brukar köra lite apport med lillTezzlan under vinterhalvåret då hon är innekatt, en stund varje kväll före sänggående gjorde att hela familjen fick sova lugnt. Nu när det är ljusare och varmare ute så är hon ute dagtid....dock med en manuell svängdörr = jag, och då finner hon sin stimulans ute, som att tro att hon är en av alla kråkor och skator i en flock......dumhjärnan
Meriona
02-05-2009, 16:35
CITAT (Pia L @ 02-05-2009, 17:19)  Appropå understimulerade katter.....vi brukar köra lite apport med lillTezzlan under vinterhalvåret då hon är innekatt, en stund varje kväll före sänggående gjorde att hela familjen fick sova lugnt. Nu när det är ljusare och varmare ute så är hon ute dagtid....dock med en manuell svängdörr = jag, och då finner hon sin stimulans ute, som att tro att hon är en av alla kråkor och skator i en flock......dumhjärnan   Bara hon inte försöker flyga efter dom!
Meriona : Jag tror att det var tur att jag såg henne när jag gjorde....ingen av fåglarna hade märkt att dom hade en katt mitt ibland sig och är det något som kan vara både elakt och farligt för katter så är det när ett gäng skator eller kråkor gaddar ihop sig. Nu visslade jag på henne och hon reste upp sig på en gång så fåglarna blev skrämda. Det är tur att man har en katt som fungerar mer som en hund....kommer när man visslar och älskar att apportera
Chamomille
02-05-2009, 16:56
CITAT (balkongodlaren @ 27-04-2009, 15:11)  En så'n go' kissemiss. Min gosegris fyller snart två och jag tror att han försöker kolla om matte har nio liv, för om jag inte får sova på natten snart, bryter jag ihop och hoppar från balkongen. Lugnar de ner sig med åldern, eller har jag bara fått tag i en "vilding"? Det sägs att katter sover 14 timmar om dygnet, men min katt har inte lärt sig räkna, utan är vaken i mer än 14 timmar istället.[attachment=33925:PICT0984.JPG] Kanske ska prova att plocka bort mobiltelefon... Telefonsamtal kan bli beroendeframkallande och hålla en vaken hur länge som helst
Chamomille
02-05-2009, 17:04
CITAT (gnon49 @ 25-04-2009, 19:08)  [attachment=33856:S5030516.JPG] Lucas 10 år. Forfarande "still going strong". Har utan tvivel nio liv denne överlevare. Att han orsakar husse en massa oro när han försvinner några dagar intresserar honom inte. Bara maten är framdukad när han kommer. Visst är dom små personligheter dom små rackarna. Ja, där skulle jag vilja borra in mitt tryne i magen
Meriona
02-05-2009, 17:08
CITAT (Pia L @ 02-05-2009, 17:45)  Meriona : Jag tror att det var tur att jag såg henne när jag gjorde....ingen av fåglarna hade märkt att dom hade en katt mitt ibland sig och är det något som kan vara både elakt och farligt för katter så är det när ett gäng skator eller kråkor gaddar ihop sig. Nu visslade jag på henne och hon reste upp sig på en gång så fåglarna blev skrämda. Det är tur att man har en katt som fungerar mer som en hund....kommer när man visslar och älskar att apportera  Ja det måste vara apporteringslekarna som gjort henne sådan?
CITAT (Chamomille @ 02-05-2009, 18:04)  Ja, där skulle jag vilja borra in mitt tryne i magen  Tyvärr. Magen är förbjudet område. Vad olika katter kan vara. Sessan (till vänster) njuter av att bli kliad på magen.[attachment=34115:katt.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|