Nila
Jag är fullständig nybörjare på frösådd, och har nu sått några sommarblommor för första gången. Det börjar sticka upp lite grönt nu. smile.gif Men hur vet jag när det är dags att plantera om dem??

Och... någon som känner till någon bra sida där jag kan läsa om hur jag ska gå till väga?
Åsa, mälardalen zon 2
Du kan plantera om plantorna så snart som de har fått karaktärsblad. De första bladen som kommer upp ur fröet heter hjärtblad och ser oftast inte ut som de bladen en mer vuxen planta har, efter hjärtbladen kommer karaktärsbladen och de har det rätta utseendet som bladen ska ha på en vuxnare planta.
Danne031
Jag hakar på den här tråden för vi har nyligen sått för första gången i ett miniminiväxthus, lite sommarblommor i 'paket' med huset, och även krasse fast de sattes i balkonglådor.

Hur som helst..när kan eller bör man ta bort plasten man lagt över de som planterats i balkonglådorna och krukor?
kerstin z5-6
Finns långa många trådar här på forum om du söker på frösådd
Lufta plasten varje dag o ta av den , lite i taget smile.gif

ta ut sådderna med fiberduk över om de inte redan är ute o du bor i 031 omr ?
Lycka till:)
Danne031
Jag tar in dom nattetid för vi har en och annan morgon med frost..ska leta lite noggrannare nästa gång smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon