Full version: rabarber
Kajsa i Arvika
Blev så glada när vi såg små rabarber"knölar" sticka upp ute.. men, det ser ut som om det kommer i snustorr, stenhård jord (finns inga planteringar). De får gärna fortsätta växa där de e för de står inte ivägen men jag skulle gärna vilja ge dem lite bättre levnadsförhållanden och undrar därför hur jag ska bete mej. Kan jag strö ny jord och gödsel OVANPÅ den gamla stenhårda eller ska jag försiktigt försöka gräva mej ner bredvid? vet inte hur känslig rabarer är och vill ju gärna kunna skörda av den i år.. wub.gif (Älskar rabarberpaj!) crazy.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Rabarber är inte speciellt känslig men du kan ju vänta ett litet tag så du ser var skotten kommer upp, släng på ett tjockt lager kogödsel el dyl. och blanda ner i ytan på jorden, har du kompostjord kan sånt också vara bra.

Se till att vattna rabarbern ifall det verkar torrt och magert.
Kajsa i Arvika
Ja torrt och magert verkar det ju vara, iaf på ytan... får krafsa lite och se vad som kommer fram.. one big serving of cowdung coming up... och en pallkrage runt omkring så ingen kör över den med gräsklipparen tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon