*Ulrica*
När sambon öppnade vedbodörren idag ramlade denna lilla krabat ner på backen. När sambon plockade upp den klamrade den sig fast på handsken. Den försökte skrämma oss genom att gapa och pipa.... giggle.gif
När jag fotat satte vi tillbaka den inne i vedbon igen. Den kröp mellan några brädor och försvann.

Åh! Så gulligt! wub.gif

Eva-Helene
Men ooo så gullig!
Myosotis
Vad söt! wub.gif
heffaklumpen
Jättesöt! Jag skulle också vilja se en på nära håll...!
Meriona
Vilken sötnos! wub.gif
kasam
Sååååååå söt!!!! wub.gif
Red Top
wub.gif Stackarn måste ha fått en chock när den kom ut i dagsljuset.
amaira
Ååååhhhhhhhh wub.gif
Lars-Olof Arvids
Sötnos! wub.gif

Olle
ängsvädd
Sååå söööt wub.gif
KURT
Ett av få svenska däggdjur som det är krångligt att artbestämma, det finns ju ca 18 arter i Sverige, men de flesta är ju så sällsynta att de kan strykas, sedan skall man tydligen kunna använda överarmens längd, örats form, mm för att artbestämma dem.
Gossen Ruda
Fladdermöss är synnerligen trevliga, även om en del har en uppsyn som hämtat från nån Draculafilm. Artbestämning sker enklast med en ultraljudsdetektor, fast vem har en sån?
Monaxe
Så söt!!! Tänk att få hålla en sådan lite parvel...vilka läckra vingar!
Myosotis
CITAT (Gossen Ruda @ 27-04-2009, 12:01) *
Artbestämning sker enklast med en ultraljudsdetektor, fast vem har en sån?

Jag, faktiskt. Men sen ska man lära sig skilja på arterna också, inte det lättaste med tanke på att på cd:n jag har har de använt en annan typ av detektor.
Spontant tänkte jag dvärgfladdermus, men det kan vara helt fel.
zaaritha
Ja--man ska verkligen vara rädd om fladdermöss!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon