Bra fråga, tyvärr har jag inget bra svar att ge. Jag helgarderar och hoppas att några av alla djur som trivs också trivs med "ohyrebaren" och tar för sig ordentligt.
Nyckelpigan, och i ännu högre utsträckning dess larver glufsar i sig bladlöss. Även vissa småfåglar ska visst tycka om bladlöss. Så även tvestjärtar sägs det. Kan också tänka mig spindlar. Det finns många olika, men alla är de ju rovdjur. Vidare finns det en liten avlång blekgrön halvt genomskinlig insekt som heter rovfly, och den är bra mot... ja mindre insekter typ.
Av bilden att döma tycks du ha lite gott och blandat av skadedjur. Själv har jag insett min begränsning och låter naturen ha sin gång. De perfekta rosorna ser du nog bara på bild i tidningar och böcker, (precis som alla "perfekta" "hot babes" från Hollywood). Ingen ser ut så där i verkligheten. Alltså är mitt bästa tips att justera utseenderibban till att acceptera lite halvskabbiga blad, och håll rosen i frodig tillväxt. Ju fler fräscha gröna blad, desto mindre märks de malätna.
/S