Full version: Köpa guldfisk nu?
ampersson
Har idag införskaffat filter till vår damn, är sååå sugen på att skaffa några fiskar nu. Kan man köpa det nu och var? Om man köper från en vanlig zooaffär blir det väl en rejäl temperatursskillnad och det kan inte vara så bra antar jag. Så var får man tag på "bra" guldfisk? Gärna i södra delarna av sthlm.
AliceW
Det är inte lämpligt att sätta ut fiskar i dammen nu, om dom varit inne i rumstemperatur. Däremot kan du köpa av någon som har fisk i utomhusdamm.
GME
Varför inte sätta upp en lapp i ICA-butiken eller liknade, guldfisk har en fantastkisk förmåga att föröka sig, det kanske finns någon i närzonen som har att ge bort wink.gif
MayaLisa
Jag har haft en lapp på mitt ICA i flera veckor utan napp... :|
GME
Ah typiskt slap.gif

å ingen vässorterad handelsträdgård med damm tillbehör som säljer fisk också förstås....
ampersson
Idag är en stor dag! 4 små guldfiskar har flyttat in i dammen. Var till akvarielagret(för dem som inte vet så är det en väldigt välsorterad och bra akvarieaffär) pratade lite med en kille där som trodde att fiskarna skulle klara omställningen att bli dammfisk. Så 4 olikfärgade småfirrar fick följa med hem, efter en 2,5 timmars inkoppning så simmar de nu försiktigt omkring.

Ska fylla på stimmet så småningom, men det får vänta några veckor tills vi ser hur det går med dessa.
AliceW
Grattis till nya "husdjuren"! Själv hade jag annons på Blocket om att jag ville köpa guldfiskar och fick flera svar (om du vill ha fler, vill säga).
ampersson
Tack Alicew. Ser dem i allra högsta grad som husdjur. Liksom jag gör med alla invånare i våra 5(!) akvarier och våra 3 katter. Ska skaffa fler senare. Men jag gör som jag skulle ha gjort med akvariefiskar. Startar med några få och fyller på allt eftersom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon