Full version: Torr Rhododendron
dessi
Hej!
I höstas planterade jag två rhodon bredvid varandra. Den enas blad är nu ihop rullade och bruna, bara ett fåtal är fortfarande gröna och fina. Jag har vattnat den med ljummet vatten. Är det kört nu för min rhodo, eller kommer den att klara sig och få nya blad? Jag har tyvärr inte haft den täkt med skuggväv.
HelenJ
CITAT (dessi @ 26-04-2009, 21:00) *
Hej!
I höstas planterade jag två rhodon bredvid varandra. Den enas blad är nu ihop rullade och bruna, bara ett fåtal är fortfarande gröna och fina. Jag har vattnat den med ljummet vatten. Är det kört nu för min rhodo, eller kommer den att klara sig och få nya blad? Jag har tyvärr inte haft den täkt med skuggväv.

Den har torkat, antingen under vinten eller under tidig vår. Tveksamt om den kommer igång igen, men du kan alltid prova att försöka vattna upp den. Det borde dock ha varit gjort i höstas (och skuggväv mot den starka vårvintersolen hade också varit bra)
dessi
Ok, tack för ditt svar! Den fick nog mycket vatten på hösten och även nu i vår har jag vattnat den. Jag tror att jag avvaktar lite och ser vad som sker... unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon